Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 november 2006, 14:43
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie voor meerdere functies mogelijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laura83 Bekijk bericht
Hoe verwerk ik dat dan in mijn open sollicitatie, dat ik ook opensta voor een andere functie?
In de eerste plaats door je enthousiasme voor het bedrijf in je brief over te brengen.

Daarnaast is het in een open sollicitatie prima om aan te geven waar je zoal voor openstaat. De functies moeten in redelijkheid wel allemaal bij jou en bij je carrièreplannen passen. Je moet niet de indruk wekken wanhopig te zijn en echt alles aan te pakken.

Opzet brief:
  1. Ik ben enthousiast voor uw bedrijf. Wil graag bij u werken. Wel goed duidelijk maken waarom; het moet geloofwaardig zijn.
  2. Mijn carrièreplan is ... (onderbouwen met opleiding en ervaring).
  3. Daarom zou ik bijvoorbeeld in aanmerking willen komen voor functie 1 of functie 2 (duidelijk maken waarom die functies logisch zijn).
  4. Algemene afsluiting: ik zou de verschillende mogelijkheden bij uw bedrijf graag nader met u bespreken.

Tot slot, je moet wel een beetje specifiek durven zijn. Iemand die graag bij de NS wil werken, zowel als machinist, conducteur, kaartjesverkoper, planner of beleidsmedewerker is niet geloofwaardig. "Heeft te veel met treintjes gespeeld", denken ze dan
__________________
René
Met citaat reageren