Los bericht bekijken
  #2  
Oud 7 september 2007, 20:48
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Mederwerker Communicatie, graag commentaar!

Hoi Janna, eerst en vooral lijk je over de nodige kwaliteiten en ervaring te beschikken voor deze functie, dus ik wens je in ieder geval heel veel succes!

Hieronder vind je nog enkele kleine opmerkingen over je brief (puur qua taalgebruik, want de inhoud vind ik best ok!)


"Enthousiast voor de functie van Medewerker Communicatie was ik al, en na mijn telefoongesprek met u en voornamelijk uw collega, mevrouw xxxx (komma) is dit alleen maar versterkt."
--> Achter "maar" verwacht je eerder een tegenstelling, wat hier niet het geval is. Daarom zou ik "en" gebruiken; een kleine aanpassing die je zin in mijn ogen krachtiger maakt.

organisatie en deelname (aan?) beurzen.

"Omdat deze niet binnen mijn regio valt ga ik niet mee in de overname"
--> ik veronderstel dat je met "deze" naar de projectontwikkelaar verwijst, maar het is nogal raar om te zeggen dat een projectontwikkelaar "niet binnen je regio valt". Ik zou daarom eerder opteren voor iets als "omdat de locatie niet binnen mijn regio valt ..."

en (heb ik) actief deelgenomen aan

mondeling (communiceren --> zou ik weglaten) en schriftelijk communiceren

Ik vind het leuk mensen te adviseren en te ondersteunen, en net als uw gemeente houd ik van teamwork en ondernemend zijn. Daarom ben ik van mening dat ik een goede aanvulling voor uw gemeente kan zijn.
--> Je schrijft 2 keer na elkaar "uw gemeente". Probeer misschien wat variatie aan te brengen, dat leest vlotter. Je kan de tweede keer bijvoorbeeld de naam van de gemeente vermelden: "een goede aanvulling voor de gemeente X", dan vermijd je de herhaling. Of misschien heb je zelf een betere oplossing?

Groetjes,
Lieselot
Met citaat reageren