Los bericht bekijken
  #20  
Oud 9 augustus 2013, 08:00
InspirAzn's schermafbeelding
InspirAzn InspirAzn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Berichten: 7
InspirAzn is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Hallo!

hoe werkt het met het tripje naar het buitenland? Is dat een heel jaar? Je zei dat het minimaal 5000-10 000 euro kost, maar regelt de school dan een slaapplaats en moet je dan ook zelf eten regelen etc.

groetjes
Hallo,

bij IBMS op de HAN moet iedere student in het derde jaar verplicht naar het buitenland voor half jaar study abroad bij een partneruniversiteit/instituut, én een half jaar naar een ander land voor minimaal 5 maanden stage. Of je liever eerst je study abroad wilt doen en daarna je stage, of andersom mag je zelf kiezen. Als een verplicht onderdeel van deze studie gaat iedere student dus inderdaad een jaar in het buitenland doorbrengen.

Met "study abroad" heeft de school contacten met partneruniversiteiten verspreid over de hele wereld, soms zelfs met meerdere scholen per land, en kun je dus je keuze maken. Of je aangenomen wordt ligt merendeels aan je concurrentie/cijfers/motievatiebrief, etc. Bij sommige scholen kun je ervoor kiezen om een kamer op de campus te huren, en anders moet je ergens anders een kamer/appartement zien te regelen. Accommodatie/eten/reizen/en alles erop en eraan wat erbij komt om op jezelf te wonen moet je dus allemaal zelf zien te kunnen betalen en regelen.

Naar het buitenland gaan is een goede ervaring, maar inderdaad niet goedkoop dus denk daar ook aan wanneer je aan deze opleiding begint. Zelf heb ik dus een half jaar in Shanghai gewoond voor mijn study abroad. Een familielid had nog een appartement in Shanghai en ik mocht die lenen, dus ik heb hierdoor geen kosten aan huur gehad. In totaal heb ik meer dan 7 maanden in China gewoond en ondanks dat ik geen huur hoefde te betalen heb ik alsnog +/- 8000 uitgegeven. (vliegticket/visum/reisverzekering/eten/reizen/uitgaan/andere living expenses)

Voor stage in het buitenland heeft de school maar een beperkt aantal contacten die ze vrij willen geven. De nadruk wordt vaak gelegd op studenten om zelf een stageplek zien te regelen. Ook hier moet je vliegtickets/visum/accommodatie/eten en andere kosten zelf regelen. Ik ben op dit moment nog op zoek naar een stageplek (zat te denken aan Sydney), maar ik moet zeggen dat het erg lastig is om een goede stageplek te vinden wanneer je weinig werkervaring hebt. De meeste stages in Sydney zijn onbetaald, en aangezien dit een van de duurste steden is om in te leven (huur is 200-300 per WEEK) betwijfel ik of het wel zo'n goed idee is.
Met citaat reageren