Los bericht bekijken
  #4  
Oud 13 januari 2012, 11:15
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat het handiger is als je je cv als word-bestand uploadt, want zo leest het absoluut niet prettig. Ik geef daarom nu alleen maar even feedback op je brief.
Wat me als eerste opvalt is dat hij vrij kort is en een hoog ik-gehalte heeft. Je schrijft vooral over waarom de baan perfect voor jou is en niet wat jij voor de gemeente kan beteken. Dat mag wel wat beter uit de verf komen. Ook wordt het mij niet duidelijk waarom je nu precies bij die gemeente wilt werken. Je noemt Oud-Beijerland een 'bruisende' gemeente, maar waar blijkt dat uit? Onderbouw dit met een paar concrete voorbeelden.

Verder vind ik je brief vrij standaard voor iemand die op een functie als communicatieadviseur solliciteert. Hij mag best wel een 'personal touch' hebben . En let op je grammatica, spelling en interpunctie (wordt ik, op gedaan, reclamebureau's, een komma tussen 'ik' en 'dat').

Ik raad je aan om onze artikelen over het schrijven van een sollicitatiebrief nog eens goed door te nemen en die tips te verwerken in je eigen brief. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren