Los bericht bekijken
  #5  
Oud 4 november 2014, 21:55
RubenLabruyere RubenLabruyere is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 4
RubenLabruyere is on a distinguished road
Standaard

Wel, in Belgie heb je niet zo'n persoon. In mijn school hebben ze een algemene dienst die o.a. voor dit soort dingen werkt. Ik ben daar al geweest om mijn opleidingsprogramma aan te passen maar heb er nog niet echt over nagedacht om langs te gaan. Lijkt mij logisch nochtans om daar langs te gaan maar ik hoor ook graag meningen uit andere perspectieven.

Ik zat mij onlaatst nog te bedenken. Wat ik enorm belangrijk vindt is dat ik gewoonweg aan de bak geraak als programmeur. Dat ik op mijzelf kan leven. Meer vraag ik niet. Zoals ik al hierboven zei kan dat amper zonder HBO, maar is dat daadwerkelijk zo? Is het zo dat je enkel met een HBO aan de bak geraakt als programmeur?

Laten we ervan uitgaan dat ik net zo goed kan programmeren als iemand die net uit het HBO komt (ik weet niet of dat zo is, maar ik ga voor het gemak ervan uit van wel). Ik heb dit puur op mijzelf geleerd voor de lol en heb intussen ook applicaties ontwikkeld voor mensen op vraag. Heb een zooi projecten gemaakt die ik op een portfolio wil gooien. Hoe groot is de kans dan dat een werkgever mij aanneemt als ik solliciteer op een functie waar zo'n opleiding toch wordt gevraagd? Ik heb ook overigens op mijn middelbare school (het niveau van mijn diploma is wel gelijk aan het mbo) stages gevolgd. Twee jaar achter elkaar in 3 verschillende bedrijven. Het is voor het 2e bedrijf dat ik een toepassing heb ontwikkelt voor de administratieve dienst. Wat ben ik daarmee?
Met citaat reageren