Los bericht bekijken
  #5  
Oud 2 juni 2022, 00:24
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JantinaW Bekijk bericht
Zou dit een betere opening zijn?

Via LinkedIn stuitte ik op uw vacature voor een functie in uw gemeente. De inhoud van de vacature maakte me enthousiast, en ik heb er contact over opgenomen met ……. Dit contact heeft mijn positieve indruk voor deze baan verder versterkt. Ik stuur u daarom bij deze mijn schriftelijke sollicitatie toe.
Het gaat de goede kant op. Dit klinkt wat actiever, al zijn het vrij veel korte zinnen, die eigenlijk niet zoveel zeggen. Het woord "stuitte" heeft negatieve connotaties (tegen de borst stuiten), dat zou ik niet gebruiken. Het woord "baan" klinkt in een sollicitatie wat oneerbiedig. Dat je bij deze je schriftelijke sollicitatie toestuurt is wel duidelijk.

Wat vind je van deze formulering?

Op LinkedIn zag ik uw vacature voor de functie van WMO-consulent in gemeente Werkendam. In een telefoongesprek met mevrouw Jansen gaf zij een heldere toelichting op de functie-eisen. Ik denk dat ik daaraan goed kan voldoen, met name door ... jaar werkervaring als <functie> bij <werkgever>. Met veel interesse en enthousiasme solliciteer ik daarom naar deze functie.
__________________
René
Met citaat reageren