Discussie: ww-uitkering op cv?
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 31 juli 2011, 15:11
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Als je nog bezig bent met je herstel en ook een loopbaancoach krijgt, is het dan wel verstandig om al op je eigen houtje de arbeidsmarkt op te gaan, met een cv dat overduidelijk vragen gaat oproepen.
Hoe ga je dat dan uitleggen? Maar beter nog... hoe ga jij werkgevers ervan overtuigen dat jij iets bijzonders hebt te bieden (ondanks deze laatste minder leuke periode in je leven).
Als ik jou was, zou ik dit echt nog even laten wachten, zeker totdat je met je loopbaancoach een strategie hebt bepaald en ook je therapie of verwerkingsproces af is en je echt "arbeidsmarktklaar" bent.

Over het algemeen zet je een uitkering NIET op je cv. Maar een periode van inactiviteit moet je wel kunnen verklaren en daarvoor zou ik echt met je loopbaancoach overleggen wat het handigste is voor jou.
Heb je al 30 jaar werkervaring en heb je deze laatste periode goed afgesloten dan is er makkelijk wat op te verzinnen.
Als je helemaal nog geen ervaring hebt (hoewel je het niet over Wajong hebt, maar dat kan ik niet inschatten) is het veel moeilijker om je cv aantrekkelijk te maken.

Dus geen kant-en-klaar antwoord vooralsnog, ik wens je succes bij je loopbaancoachingstraject... geduld is op de arbeidsmarkt soms beter dan het bestormen zonder goed plan.

gr
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren