Los bericht bekijken
  #1  
Oud 15 juni 2011, 23:59
itsme itsme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2011
Berichten: 5
itsme is on a distinguished road
Standaard Van detacheerder naar eindklant, zonder arbeidscontract

Hallo,

Ik stel deze vraag namens mijn man. Mijn man is onlangs van baan veranderd via een detacheringsbedrijf. Hij had een vaste baan maar wilde een nieuw uitdaging, minder hoge werkdruk en dichter bij huis vanwege de kinderen. Na een tweetal prettige gesprekken is hij aangenomen. Het werk vind hij hartstikke leuk en past prima in zijn straatje, maar nu komt het.... Het blijkt dat er binnen het bedrijf vrij vaak wordt overgewerkt en dat het blijkbaar sowieso de bedoeling is dat je blijft. (ik heb het dan niet over een uurtje maar over een uur of 5-7) Het wordt niet eens gevraagd. Dit was ook een punt waarom hij weg wilde bij zijn vorige werkgever. Ook gezien mijn baan is het zaak dat hij op bepaalde dagen 's avonds op tijd thuis is. Let wel het is niet zo dat hij niet wil overwerken maar niet standaard, incidenteel is geen probleem, dit was in de gesprekken ook geen punt....

Via het detacheringsbedrijf kreeg hij ineens te horen dat hij niet meer via hun werkt maar via het bedrijf zelf. Mijn man wist wel dat ze dit wilden maar niet dat het ook door ging. Mijn man heeft sinds dat hij er werkt, 1 maand, nog geen gesprek met zijn werkgever gehad over zijn contract en functioneren en heeft dus ook nog geen contract gezien. Tijdens de sollicitatie gesprekken zijn de zaken mooier voorgespiegeld dan ze waren.

Nu mijn vragen. Mijn man is er eigenlijk al wel klaar mee en wil zich weer bij het detacheringsbedrijf melden. In de tussen tijd wil hij wel blijven maar is bang dat als er eindelijk over het contract gesproken kan worden het wellicht uitdraait op ontslag omdat hij van verschillende collega's heeft gehoord dat de werkgever vrij star is. Mijn man wil dan wel laten weten dat dit niet de afspraak is, of kan hij beter tekenen en zien dat hij weer zo snel mogelijk een andere baan heeft? Kan hij zomaar ontslag krijgen, gezien het feit dat hij nu zonder contract werkt? (bij het detacheringsbedrijf had hij een contract gebaseerd op het nieuwe bedrijf) Stel dat hij voor hij zijn contract heeft een andere baan heeft kan hij dan direct weg of moet hij een opzeg termijn aan houden?

Ik hoop dat mijn vragen zo duidelijk zijn.

alvast bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren