Los bericht bekijken
  #7  
Oud 7 juli 2011, 12:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door itsme Bekijk bericht
Het contract is nog steeds niet getekend, wel in mijn mans bezit. Mag ik aannemen dat zolang het contract niet getekend is door mijn man dat hij zich ook niet hoef te houden aan de bepaling zoals concurrentiebeding, verplichting tot overwerk e.d.
Dat mag je niet zonder meer aannemen. Een arbeidsovereenkomst kan ook mondeling en/of stilzwijgend tot stand komen. Een contract is slechts de op papier vastgelegde overeenkomst.

Als je man feitelijk voor deze baas werkt, dan kan er op een zeker moment wel sprake zijn van een arbeidsovereenkomst. Wat die overeenkomst precies inhoudt, en welke delen van het conceptcontract wel en niet van toepassing zijn, is dan ter discussie.

Als je man niet voor deze baas werkt én geen contract getekend heeft, dan is er niks aan de hand. Maar als hij er feitelijk werkt, dan is het misschien verstandig dat hij zelf wat meer onderneemt om duidelijk te maken onder welke voorwaarden dat is. Hij kan bijvoorbeeld zijn bezwaren tegen het conceptcontract per e-mail of brief laten weten, dan heeft hij dat 'on record'.

Let wel op dat je dat goed formuleert, want je wilt niet meewerken aan het totstandkomen van een arbeidsovereenkomst waar je het niet mee eens bent.
__________________
René
Met citaat reageren