Los bericht bekijken
  #3  
Oud 3 oktober 2008, 01:41
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Vraag over sollicitatiebrief

Hallo Anoniem,

Je hebt het over moeder zijn van je kindje, familie en vakantie. Dat zijn dingen die in de privésfeer liggen en die je in een sollicitatiebrief beter achterwege kunt laten.

Gepeperde trainer vind ik niet per definitie positief overkomen. Verder heb je het vooral over hoe je het hebt gedaan in plaats van zakelijk te benoemen wat je kunt en van welke toegevoegde waarde dat kan zijn voor het bedrijf of de organisatie waar je wilt gaan werken.

Om je een idee te geven:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem2008 Bekijk bericht

-Introductie waarin je de aanleiding van je belangstelling voor de functie aangeeft en belangstelling toont voor het bedrijf of de organisatie waar je solliciteert-

Een van de leukste aspecten van mijn werk vind ik.........

In mijn huidige baan als manager in de reiswereld heb ik mij met enthousiasme ingezet voor het bereiken van een goede samenhang tussen het volgen van regels en procedures en het doelgericht managen van zowel de medewerkers als de klant. Een klantgerichte houding en inlevingsvermogen vind ik belangrijke voorwaarden om te komen tot een goed resultaat.


In mijn huidige baan heb ik ervaren hoe ik mijn.......

Een leuk aspect in mijn werk vind ik het overbrengen van kennis en het trainen in vaardigheden. Ik vind het belangrijk om zaken uit te leggen op een manier die aansluit bij de belevingswereld van de klant en/of medewerker, waarbij ik een goede voorbereiding en een positieve en enthousiaste benadering hanteer.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek dan ook met veel plezier tegemoet.......

De functie van trainer zie ik als een positief spannende uitdaging waarin ik mijn kwaliteiten verder kan ontwikkelen. Ik hoop dat deze brief tezamen met bijgevoegd CV voor u aanleiding zal zijn om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek zodat ik mijn kennis, ervaring en motivatie nader kan toelichten.
Ambitieus, doorzettingsvermogen en discipline kun je op je cv bij eigenschappen vermelden. Babbelen over je moederschap, kindje, familie en vakantie is dan voor later als je aangenomen bent en een gezellig onderonsje met je collega's hebt .
Met citaat reageren