Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 maart 2012, 13:27
beau beau is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 14
beau is on a distinguished road
Standaard Wat gebeurt er en wat moet/kan ik doen?

Hoi,

Er spelen een aantal dingen en ik weet niet wat ik ermee moet.
Ten eerste, misschien wordt mijn contract niet verlengd. Hierdoor voel ik mij onzeker en ben ik bang. Ik heb veel stress. Ik krijg binnenkort te horen of mijn contract verlengd wordt. Ik moet dus even geduld hebben.

Ik ben bang voor wat er gaat gebeuren als mijn contract niet verlengd wordt. Ik ben bang dat ik ontslagen wordt, omdat ik niet goed functioneer. Ik ben boos op mezelf dat ik niet beter mijn best heb gedaan. Ik ben bang dat ik na mijn ontslag geen andere baan meer ga vinden in de sector waarin ik ben afgestudeerd (psychologie). Ik heb ondertussen gesolliciteerd in de Jeugdzorg, maar ik ben daar weer afgewezen op grond van te weinig werkervaring. Waar kan ik ooit werkervaring opdoen als ik telkens maar afgewezen wordt.
Na mijn afstuderen heb ik veel gesolliciteerd in de Jeugdzorg. Ik werd toen afgewezen wegens te weinig werkervaring en nu word ik nog steeds afgewezen. Dit baart mij extra zorgen voor als mijn contract werkelijk niet wordt verlengd.

Verder voel ik mij waardeloos en kansloos en zie ik het leven somber in. Ik maak taal en spellingfouten en weet niet waar ik terecht kan om mezelf hiermee verder weg te helpen. Nu ik mijn baan dreig te verliezen, vraag ik mij af waar haal ik het geld vandaan om die taal en spelling te verbeteren.
Ik voel me mijn universitaire diploma niet waardig. Overal waar ik solliciteer, krijg ik te horen dat ik niet voldoende werkervaring heb.

Wat moet ik dan? Ik kom nu soms thuis van werk met een ellendig gevoel en vraag me af hoelang kan ik dit werk nog blijven doen en oh ik ga dit baan kwijtraken en daarna wordt het leven nog ellendiger. Ik zit dan thuis met een WW en moet snel een nieuwe baan vinden, wat moeilijk gaat zijn.
Ik vraag me zelfs af of ik soms moet omscholen.

Kortom er speelt een hoop op het gebied van werk wat doorspeelt in mijn prive leven. Ik kan niet meer van het leven genieten. Als ik in de supermarkt loop, durf ik niet meer dingen te kopen. Ik spaar mijn geld al voor het geval dat....

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Wat voor adviezen hebben jullie voor mij om na mijn ontslag weer zo snel mogelijk aan het werk te komen? Ik wil graag in de jeugdzorg werken, maar daar wordt ik telkens afgewezen wegens te weinig werkervaring. Waar kan ik relevante ervaring opdoen om ooit in de jeugdzorg te werken?
Met citaat reageren