Los bericht bekijken
  #3  
Oud 21 september 2008, 13:44
isabelle.langeveld isabelle.langeveld is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2008
Berichten: 5
isabelle.langeveld is on a distinguished road
Standaard Re: Zou iemand naar mijn sollicitatiebrief willen kijken

Beste Klok en Neirod,

Je naam hoef je in een brief niet te vermelden. Die staat al boven je brief en in je cv.

Ik zou wel in je brief gebruiken wat je motiveert in de manier van werken in deze antroposofische instelling. De zin over de positiviteit om uit te gaan van wat mensen nog kunnen is nog niet zo mooi geformuleerd, maar kan wel iets over jouzelf zeggen en over je geschiktheid. Je kunt je goed invoegen in het zorgbeleid van de instelling. Misschien werk je in je huidige baan ook al zo en kun je een voorbeeld geven van de resultaten die je daarin, samen met collega's, behaald hebt. Daarmee verkoop je jezelf dan meer. Als je er meer op ingaat, kun je ook al tonen dat je al begrijpt wat antroposofie in de zorg is. Je zou ook al kunnen aangeven hoe je je denkt te gaan verdiepen in die heilpedogogie en sociaaltherapie. Hoe kan jij snel ingewerkt raken? Is er in het telefoongesprek al iets verteld over het inwerken waar je op kunt aansluiten? Heb je je eerder in nieuwe verpleegmethodes ingewerkt?

Dit zijn allemaal brokjes informatie over jouzelf waarmee je kunt aantonen dat je geschikt bent. Op deze pagina vind je daar goede tips over.

Ik adviseer je ook om je brief nog even te laten nalezen door iemand met gevoel voor taal. Je gebruikt b.v. twee keer 'u' waar 'uw' moet staan.
Met citaat reageren