Discussie: havo op LinkedIn
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 oktober 2021, 17:43
vis vis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2021
Berichten: 1
vis is on a distinguished road
Standaard havo op LinkedIn

Hoi allemaal,

Ik ben mijn LinkedIn-profiel aan het bijwerken. Wat mij opvalt is dat vrijwel niemand die havo heeft gedaan dat op hun LinkedIn zet.

Ik weet van heel veel huidige en oud-collega's dat zij via het lbo/mavo/mbo naar hbo zijn doorgestroomd en soms naar de universiteit maar zij verzwijgen hun lbo/mavo/mbo achtergrond op LinkedIn. Maar als er vwo is gedaan dan staat het er vrijwel altijd bij, vaak in hoofdletters en nog met extra toelichting.

Ik zit zelf tussen wal en schip met havo maar dat zie ik ook zelden op LinkedIn staan. Ik heb het wel in mijn Word/PDF CV. Ik heb altijd het gevoel dat havo niet goed genoeg is om te vermelden en je pas met vwo iets zinnigs hebt om op je LinkedIn-profiel te zetten, omdat je LinkedIn bij recruiters kan belanden die zelf vwo hebben gedaan en dan kan dat een negatieve indruk geven. Maar als je niets vermeldt, dan kan het lijken dat ik vanuit mavo/mbo ben doorgestroomd. Niet dat daar wat mis mee is, maar het kan je benadelen bij de uitnodiging voor een intakegesprek. Alsof je iets te verbergen hebt.

Wat vinden jullie ervan?
Met citaat reageren