Los bericht bekijken
  #4  
Oud 11 januari 2009, 11:37
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke MBO opleiding?

Bedankt voor jullie reacties!

Mijn man is best intelligent, hij zuigt nieuwe dingen op als een spons. Maar hij heeft in zijn land maar 8 jaar school kunnen doen. Daarna waren er geen scholen meer en is hij gaan werken. Hij woont hier nu bijna 2 jaar, en kan al best wel fatsoenlijk Nederlands, maar geen Engels, maatschappijleer of Nederlandse geschiedenis. Het lijkt me dus niet logisch als hij gaat proberen de 21+ toets voor HBO te halen.

Wat de vraag betreft waarom hij zo lang (7 jaar) over een opleiding zou doen: We zijn naar het ROC geweest voor elektrotechniek en de leraren zeiden dat als hij geen middelbare school had, hij niveau 1, 2, 3, en 4 allemaal moet doorlopen om MBO 4 te halen en dat kost 7 jaar!!!

Ja, we zijn al naar open dagen geweest in de buurt, maar die gaan of echt de techniekkant op of echt de groene kant. Ik ben gewoon benieuwd of iemand een leuke opleiding weet die beide kanten combineert, zelfs al staat die school aan de andere kant van het land (hij hoeft er maar 1 keer per week naar toe) en waar hij kans krijgt op een fatsoenlijk niveau te beginnen.

En om nou nog aan de middelbare school te beginnen.....


Ben weer benieuwd!


Groetjes, May
Met citaat reageren