Los bericht bekijken
  #4  
Oud 28 mei 2011, 09:34
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Dag Leni,

Je brief is inderdaad vrij goed zoals je hem nu hebt. Je beschrijft de belangrijkste zaken. Ik denk dat het inderdaad een combinatie van factoren is, het is een vrij slechte tijd en een netwerk hebben is erg belangrijk. Ook ik heb zonder werk gezeten, maar bij al mijn banen zo ook mijn huidige baan was mijn netwerk zeer belangrijk. Voor de functies tot nu toe heb ik niet eens een brief geschreven, kan je nagaan. Dat terwijl ik de afgelopen maanden 26 (goede) brieven heb geschreven.
Bel je van te voren altijd met een bedrijf? Ook dat kan helpen wanneer je gerichte vragen kan stellen? Referenties zijn belangrijk en iets hebben waardoor jij eruit springt bij al die brieven die ze krijgen. Stuur je bijvoorbeeld een pasfoto mee met je cv? Laat op school blijken dat je op zoek bent naar meer werk of bij de bibliotheek. Ben je al eens op gesprek mogen komen? Misschien kan je aansturen op een kennismakingsgesprek, dat is net iets informeler dan een sollicitatiegesprek. Ik weet niet of je dit al doet, maar bel je ook als je afgewezen wordt? Zo kan je ook vragen waarom ze jouw brief niet hebben gekozen. Er zijn ook veel uitzendbureau's en detacheringsbureau's. Wellicht is dat iets om in ieder geval mee te starten? Al is het maar voor tijdelijk, je bouwt een netwerk op en bent 'in' de organisatie. Vooral die laatste tip zou ik eens gaan bekijken. Bij de goede professionele uitzendbureau's hebben ze vast vacatures of een project. Bij detacheringsbureau's kan je ook terecht. Je solliciteert al zo lang, niet bang zijn en daar eens langsgaan met je cv en brief. Al zijn het misschien tijdelijke projecten voor een aantal uren in de week, je hebt dan de basis geslagen. Wanneer ik dit werk niet had gekregen had ik dat waarschijnlijk ook gedaan.


Groet, Eveline
Met citaat reageren