Discussie: muurvast
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 2 augustus 2008, 16:04
wat nu? wat nu? is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Berichten: 2
wat nu? is on a distinguished road
Exclamation muurvast

Beste mensen,

Graag vraag ik jullie om advies. Ik heb een aantal jaar in de culturele sector gewerkt als publiciteitsmedewerker. Uiteindelijk bleek dat ik dat niet echt leuk vond en heb ik geprobeerd om radioredactiewerk te gaan doen. Ik heb daar ongeveer twee jaar aan besteed maar kreeg onvoldoende werk, en ook het freelance gebeuren lag mij niet zo. Dus heb mezelf een deadline gesteld en ben toen op zoek gegaan naar ander werk. Ik heb de afgelopen 2,5 jaar gewerkt als medewerker zaalverhuur en productie bij een culturele instelling (zoiets als account/event manager). Er was mij diverse keren door mijn baas een vast contract toegezegd, wat last minute niet doorging omdat ik de laatste week voor de bespreking van de verlenging ziek werd (eigenlijk was ik ingestort vanwege stress op werk in combinatie met verhuizing en liefdesperikelen). De dag dat ik weer op kantoor kwam werd gezegd dat mijn contract toch niet verlengd werd en dat ik niet meer hoefde te komen. Dat was nogal een klap, mede omdat ze het nogal op mijn persoonlijkheid gooiden. In ieder geval heb ik veel steun van al mijn collega's gehad die het allemaal zeer oneens waren met mijn ontslag en de manier waarop dat gegaan is en mij op het hart drukten het me niet teveel aan te trekken.

Het feit dat mijn contract niet verlengd is was op zich geen ramp, omdat ik eigenlijk al van plan was om vanuit dat vaste contract contact met een coach op te nemen om eens te kijken wat mijn volgende stap zou kunnen zijn in mijn loopbaan. Ik was namelijk na 2,5 jaar wat uitgekeken op mijn werk, maar wel heel erg blij met mijn collega's! Het was een enorme stressbaan, en vooral veel geregel, en soms miste ik dat ik mijn hersens verder niet echt gebruikte en dat ik inhoudelijk verder niet werd uitgedaagd (alleen qua time management).

Maar uiteindelijk ben ik toch in een flink gat/depressie gevallen omdat ik van de een op de andere dag thuiszat. (helaas heb ik eerder in mijn leven ook een paar keer last gehad van depressies). Ik weet absoluut niet wat ik wil/moet gaan doen (iets wat ik eigenlijk altijd al gehad heb) en ik ben superonzeker en denk erg negatief de laatste tijd, heb er eigenlijk niet meer zoveel/geen vertrouwen in en het kost me veel moeite om mezelf aan de gang te krijgen. Iedereen in mijn omgeving heeft wel vertrouwen in mijn capaciteiten en talenten, maar ik zie het even niet meer.

Ik heb de afgelopen tijd ter orientatie een aantal loopbaancoaches gesproken om misschien een loopbaantraject te gaan doen in de hoop dat dat iets kan helpen in het vinden van een nieuwe richting voor mij.

Maar eigenlijk zou ik het liefst een tijdje gaan reizen of iets heel anders doen, want ik weet nu toch niet wat ik wil. Bijvoorbeeld vrijwilligerswerk doen in Afrika of Zuid Amerika gecombineerd met reizen. Gewoon om weer een beetje blij te worden en te genieten. Maar dan denk ik:, tja, wat dan als ik terugkom? dan is er nog niets veranderd. Dan ligt hetzelfde probleem er nog. is het niet een vlucht? Anderen zeggen tegen me: kun je niet beter gaan reizen met een nieuwe baan in het vooruitzicht (maar daar ik niet weet wat ik wil zal daar nog wel wat tijd en voorwerk overheengaan).

Moet ik nu gewoon maar doorbijten en streng zijn tegen mezelf en een loopbaantraject gaan doen om weer vorm aan mijn leven te geven en omdat dat toch zal moeten (ik ben inmiddels ook alweer 36 en heb ook sterk het gevoel dat ik als ik nu niet vind wat bij me past ik het nooit zal vinden, zo'n idee dat mijn keuzes nu cruciaal zullen zijn voor het verdere verloop van mijn leven).
Of zal ik mijn biezen pakken en de wereld intrekken om eerst weer wat inspiratie op te doen, om daarna een loopbaanadviestraject te doen?

Ik zit alleen maar in rondjes te draaien in mijn kop en kom er niet meer uit...
Heeft iemand misschien een advies? Alvast reuze bedankt en ik hoop dat mijn verhaal niet te zeurderig is, maar ik zit echt muur en muurvast.

Ef
Met citaat reageren