Los bericht bekijken
  #1  
Oud 7 september 2007, 00:37
Lena22 Lena22 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 1
Lena22 is on a distinguished road
Red face Sollicitatiebrief consulent werk en inkomen

Graag wat tips voor mijn sollicitatiebrief. Dit is voor mij de eerste keer dat ik een brief schrijf naar de gemeente. Het is echt lastig om een goede brief te schrijven maar ook kritisch naar jezelf te kijken. Ik ben al dagenlang bezig met mijn brief dus alle op of aanmerkingen zijn welkom als ik maar snel een reactie krijg.

Alvast bedankt!

Naam
Adres
Postcode
xxxxxxxxx


Gemeente Rotterdam
t.a.v. naam
postcode
xxxxxxx

Rotterdam, 5 september 2007


Betreft: sollicitatie consulent cluster klanten werk en inkomen

Geachte mevrouw xxxxx,

Op de internetsite van xxxxxx zag ik de vacature waarin u op zoek bent naar de consulent voor de cluster werk en inkomen. Dit is voor mij de aanleiding om te solliciteren naar deze uitdagende functie binnen uw bedrijf.

De werkzaamheden dat u beschrijft sluiten nauw aan op de werkzaamheden dat ik in het afgelopen half jaar tijdens mijn CWI project heb uitgevoerd. Tijdens de CWI simulatie in de opleiding heb ik mij bezig gehouden met de het toepassen van de wetgeving op allerlei gebieden. Hier was ik gericht bezig met de casussen op het gebied van verschillende wetgevingen zoals Wet Werk en Bijstand WW of WIA uitkering. Mijn taak was om de vraagstukken eerst te analyseren en daarna verder uit te werken vanaf de aanvraag tot aan de beschikking. Daarnaast was ik dagelijks bezig met rapporteren dit kwam geregeld in de beschikkingsbrieven terug. Tijdens de intakegesprekken met de cliënten had ik de gelegenheid om mijn gespreksvaardigheden te trainen en verder te ontwikkelen.

Het behandelen van de aanvragen met betrekking tot de Wet Werk en Bijstand en het adviseren van de cliënten dat bij deze baan naar voren komt, spreekt mij zeer aan. Dit blijkt uit mijn ervaring waarin uitkeringsgerechtigden over de drempel moeten worden geholpen voordat zij weer actief deel kunnen nemen aan de arbeidsmarkt.

Tijdens het CWI simulatie heb ik ervaring opgedaan met betrekking tot de geautomatiseerde verwerking van gegevens. Ik beschik over persoonlijke kwaliteiten zoals goede contactuele vaardigheden klantvriendelijkheid en flexibiliteit. Verder ben ik iemand die goed in teamverband kan werken.

Met mijn enthousiasme en leergierigheid, zou ik graag de gelegenheid willen krijgen om mijn kernkwaliteiten verder te kunnen ontplooien in een levendige en groeiende organisatie als gemeente xxxx.

Graag zie ik de kans om deze sollicitatiebrief en curriculum vitae in een gesprek toelichten.

Met vriendelijke groeten,

Naam:
Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren