Los bericht bekijken
  #2  
Oud 11 juni 2009, 14:35
Myrna. H
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag reacties ter verbetering van mijn sollicitatiebrief & CV

Hey Ferry,
Lijkt me leuk zo'n functie als verkeersassistent! In je brief zitten alle punten die je zou moeten bespreken. Alleen mag die wel wat "spannender". Het is de bedoeling de aandacht te trekken van degene die de brief leest. Ik heb hier onder wat opties neer gezet.

Mijn gegevens

Woonplaats, 15 mei 2009

Dhr. R. van Heijningen
Hoofd Divisie Operationele Ondersteuning
Postbus 8050
5004 GB TILBURG


Betreft: vacature verkeersassistenten


Geachte heer van Heijningen,

Op de website van de Politie Midden en West-Brabant zag ik een vacature als verkeersassistent. Dat lijkt mij een leuke baan mede door het werken in verschillende werksituaties en het werken in en voor onze samenleving.

( Zou kunnen worden: Na het lezen van uw vacature voor verkeersassistent was ik gelijk enthousiast. Vooral de verschillende werksituaties en het werken in en voor onze samenleving spreekt me erg aan in deze functie. )

Ik ben een jongen van 19 jaar oud (Dit hoef er niet in staat op je cv) In december 2008 heb ik de opleiding beveiliger 2 afgerond. Deze opleiding heb ik gevolgd op het ROC te Eindhoven.(Ik ben vanaf) Sinds mei 2008 ben ik in dienst bij het beveiligingsbedrijf Be-Care Security te Breda waar ik ook de beroepspraktijkvorming voor mijn opleiding heb gedaan. Hierbij ben ik werkzaam als beveiliger in , asielzoekerscentra, opvangcentra, scholen,horeca en logistieke bedrijven

(In december 2008 de opleiding beveiliger 2 afgerond. Deze opleiding heb ik gevolgd op het ROC te Eindhoven. Voor deze opleiding was er ook een onderdeel beroepspraktijkvorming die ik bij het beveiligingsbedrijf Be-Care Security te Breda heb gedaan. Hier heb ik met veel plezier gewerkt en sinds mei 2008 ben ik hier dan ook in dienst als beveiliger. Hierbij ben ik voornamelijk werkzaam in asielzoekerscentra, opvangcentra, scholen,horeca en logistieke bedrijven)

Ik ben geďnteresseerd in de functie binnen uw bedrijf,omdat het geschetste beeld van de werkzaamheden mij leuk lijken om te doen. Welke werkzaamheden, waarom lijkt het je leuk, hoe passen de vaardigheden die je al hebt binnen de functie? Probeer dat uit te leggen

Ik ben een zelfstandig en ondernemend persoon die goed alleen kan werken maar ook samen met collega´s en hierdoor zie ik mezelf wel goed passen in deze functie en hierdoor kan ik mijn bijdrage leveren aan een veiliger Nederland. (Deze zin klopt niet helemaal, 2x hierdoor, je hebt wel de goed insteek maar probeer hem een aan te passen.)

Graag kom ik mijzelf in een persoonlijk gesprek verder aan u voorstellen.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke Groet,

Ferry Jansen


Dit zijn alleen een paar opties, probeer je brief te schrijven op een manier die bij jou past. Degene die de brief leest wil jou namelijk leren kennen.

Nog een paar tips:

- Probeer in je brief en link te leggen tussen de werkzaamheden die je moet gaan doen en die je in eerder functies al hebt gedaan. bv. in mijn baan als... heb ik geleerd om...
- Begin je zinnen niet te vaak met 'Ik' maar wissel af.


succes!

Myrna
Met citaat reageren