Los bericht bekijken
  #4  
Oud 13 mei 2007, 19:17
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief activiteitenbegeleider verstandelijk handicap - svp nakijken

Hieronder staat hoe ik je brief zou formuleren. Ik heb wat taalfoutjes verbeterd en het wat compacter gemaakt. Er stond naar mijn smaak te veel tekst in die eigenlijk niets over jou zegt. Probeer nog iets persoonlijks toe te voegen, bijvoorbeeld door iets uit de vacature te halen en met de STAR-methode een stage-ervaring te beschrijven waaruit blijkt dat jij aan het gevraagde voldoet.
Geachte mevrouw xxx,
Via de website xxx is mijn oog op de vacature voor een activiteitenbegeleider gevallen. Ik was meteen erg enthousiast over deze functie.
Over enkele weken rond ik mijn SPW-opleiding Activiteitenbegeleider op niveau 4 af. Bij verschillende stageplekken heb ik al enige werkervaring opgedaan met verstandelijk gehandicapten. [Hier iets inhoudelijks over zeggen: wat je ervan geleerd hebt, hoe je het ervaren hebt...]
Ik heb gekozen voor een loopbaan in de verstandelijk-gehandicaptenzorg. Ik wil graag iets voor deze mensen betekenen en ervoor zorgen dat ze zich veilig voelen in hun woon- en werkomgeving.
Mijn stagebegeleiders noemden mij creatief in het oplossen van problemen. In mijn opleiding en werkervaring heb ik zowel zelfstandig als in teamverband leren werken. Volgens mijn collega's stond ik sterk in mijn schoenen.
Ik zou mijn sollicitatie graag toelichten in een gesprek.
Vriendelijke groeten,
Dat wat ik de stagebegeleiders en collega's laat zeggen moet je natuurlijk wel kunnen onderbouwen met referenties. Door het op deze manier te vertellen hoef je niet steeds in de ik-vorm te praten en geef je meer gewicht aan je werkervaring (die nu eenmaal bescheiden is als starter).
__________________
René
Met citaat reageren