Los bericht bekijken
  #5  
Oud 2 november 2012, 14:56
gauke gauke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 5
gauke is on a distinguished road
Standaard

Beste solligirlie,

als eerste bedankt voor jou feedback op mijn CV.

Ik heb een paar aanpassingen gedaan in je brief en ik hoop dat je er wat mee kunt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Solligirlie Bekijk bericht

Geachte heer/ mevrouw,

Met oprechte(Weglaten) enthousiasme en interesse solliciteer ik naar een derdejaars stageplaats binnen uw organisatie. In februari 2011 ben ik begonnen met de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening aan de XXXXXX In februari 2013 wil ik gaan starten met mijn derde jaarstage.

Uw organisatie lijkt mij erg interessant en ik denk veel bij u te kunnen leren op het gebied van jeugdzorg. Het werken met jongeren heeft mijn voorkeur, omdat zij mij de uitdaging geven die ik nodig heb. Jongeren zijn dynamisch en ik houd wel van dynamiek. Het liefst zou ik in de ambulante sector willen werken, omdat de afwisseling van huisbezoeken en kantoor mij interesseert.

Tijdens mijn stageperiode zou ik graag van ervaren collega's willen leren om jongeren met problemen te begeleiden, hen te motiveren en een ander perspectief aan te bieden. Ook wil ik graag leren om feedback te geven aan collega’s. Op onder andere deze wijze wil ik mij ontwikkelen als een toekomstige professional in de jeugdzorg.

(Ik ben zo vrij geweest om deze alinea aan te passen en naar boven te verplaatsen. met deze indeling geef je eerst aan waarom je bij deze organisatie wil werken vervolgens wat je wil leren en hierna volgen je kwaliteiten)

In de twee jaar van mijn opleiding heb ik kennisgemaakt met verschillende methodieken. De systeemgerichte & de oplossingsgerichte methoden spreken mij erg aan. Het empoweren van de cliënt spreekt mij ook erg aan. Ik zou hieraan graag mijn bijdrage willen leveren door verschillende methoden te gebruiken en het kind/jongere centraal te zetten.

Tijdens het samenwerken met mijn medestudenten heb ik een actieve werkhouding en ik ben erg initiatiefrijk als het gaat om werkzaamheden. In de samenwerking heb ik geleerd om flexibel te zijn, te delegeren en grenzen aan te geven als het gaat om taken die uitgevoerd moesten worden.

Ik kijk uit naar de uitnodiging voor een kennismakingsgesprek, waarin ik mijn motivatie kan toelichten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren