Los bericht bekijken
  #1  
Oud 22 maart 2009, 16:47
Neverlight Neverlight is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 4
Neverlight is on a distinguished road
Standaard Bedrijfseconomie Universiteit > HBO Accountancy?

Hallo,

Mijn situatie zal ik in het kort zo duidelijk mogelijk beschrijven.
Ik ben dit jaar begonnen aan de studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit Tilburg.
Edit: Niet onbelangrijk is dat ik mijn VWO-Diploma heb behaald.

Mijn vakkenpakket vindt ik vrij breed met het oog op waar ik uiteindelijk heen wil, vakken waar ik totaal geen motivatie voor kan opbrengen maar ze toch uiteindelijk zal moeten halen.
Voorbeeld: Micro-Economie/Macro-Economie/Fiscale Economie/Wiskunde
(Ik wil accountancy studeren)

Momenteel hebben wij 30 studiepunten kunnen halen, waarvan ik er 18 heb.
Ik voel dat ik de benodigde 36 studiepunten mogelijk niet zal halen dit jaar.
Wellicht omdat ik de motivatie niet kan opbrengen en daardoor minder tijd besteed aan mijn studie, in combinatie met het feit dat ik vaak moe ben(gezondheidsredenen).

De drang om toch een stapje lager te proberen groeit en mogelijk wil ik dit volgend jaar proberen.
Nou heb ik enkele reactie's gehoord van mensen die zijn overgestapt.

Voorbeelden zijn:
"Er is voor mij geen uitdaging hier op het HBO voor mij" "Bijna alles wordt in groepsopdrachten gedaan" en uiteindelijk ook vele die gestopt zijn met hun hbo studie.

Groepsopdrachten zijn een van de factoren waarom ik enorm twijfel, het idee om sterk afhankelijk te zijn van andere studenten staat mij niet aan..

Uiteindelijk wil ik Accountant worden.
Als ik ga overstappen naar HBO Accountancy, wat direct de richting is die ik wil, wat kan ik verwachten en hoe kan ik me het beste voorbereiden op een dergelijke overstap?

Ik hoop dat mijn verhaal enigzins duidelijk is, mocht iets niet duidelijk zijn dan zal ik het graag verduidelijken.

Bij voorbaat dank !
Met citaat reageren