Discussie: propedeuse halen
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 april 2009, 17:53
hallohallo hallohallo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 1
hallohallo is on a distinguished road
Standaard propedeuse halen

Hallo, mijn naam is Rachel. Ik wil graag Duits studeren aan een universiteit. Ik heb een havo diploma. Een 21-plus test is een tweede keuze, het is nl zo dat je hem mag doen terwijl je nog 20 bent, maar op het moment dat de opleiding begint - 1 september - moet je al 21 zijn. En ik ben op 6 september jarig dus dan zou ik een heel jaar moeten overslaan vanwege 6 dagen.

Ik doe nu een lerarenopleiding Duits op HBO niveau en wil ermee stoppen. Ik vind het inhoudelijk niet moeilijk, maar ik ben heel introvert en hier moet je veel in groepjes werken enzo. Ook heb ik door allerlei problemen in mijn schooltijd nooit geleerd om te werken aan dingen die niet leuk zijn, maar wel moeten gebeuren.

Ik ben heel erg van de theorie, waardoor ik het moeilijk heb op het HBO en volgens mij perfect op de uni zou zitten. Andere mensen verbazen zich erover hoe ik kan werken aan stof die ik interessant vind.... Maar dan moet het wel interessant zijn.

Mijn vraag is nu of er een HBO opleiding is die individualistischer is en meer op de stof gericht, zodat ik mijn propedeuse daar kan halen. Ik heb gehoord over een vertalersopleiding, maar Google kan me niet echt helpen.

Ik woon in Amsterdam, dus hoe dichter bij hoe beter.

Kan iemand me hierover advies geven?
Met citaat reageren