Discussie: Vaardigheden CV
Los bericht bekijken
  #8  
Oud 26 oktober 2008, 20:16
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Vaardigheden CV

He fijn een CV die weer eens net anders is!!
Nee hoor, standaard hoeft tegenwoordig helemaal niet meer.

Leuk dat je anders over een CV denkt, dat zegt al gelijk wat over je creativiteit. (die vraag van Catbert heb je daarmee dus al beantwoord...... )

Gewoon houden zo, die opzet. Hij mag wat mij betreft zelfs nog wel wat opvallender.

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ook wel wat aandachtpunten:
Het is wel wat rommelig, ik vind het lettertype heel vervelend lezen. Mooie strakke lettertypes zijn Verdana, Century Gothic of Arial.

De bullets staan te dicht op de tekst, daardoor erg rommelig.

Je personalia hoeven niet perse bovenaan, je kunt je contactgegevens ook in de voettekst zetten, dan heb je wat meer ruimte voor echte relevante gegevens.

Zorg ook dat in iedere bouwsteen van je CV jouw bijzonderheden zijn te zien.



Zelf geef ik een workshop over een onweerstaanbaar CV waarin ik ook de risico's van een niet standaard CV behandel. Die zijn er natuurlijk altijd.
Maar de kans is groot dat jij met een CV dat echt goed bij jou past ook op een plek terecht komt waar je past.

Zelf heb ik een bijzonder onconventioneel CV, maar ik ben ook een bijzonder onconventioneel mens. Zo filter ik dus bij voorbaat al gelijk de opdrachtgevers die bij mij passen.

Met een standaard CV loopt je weer andere risico's (dat je niet opvalt bijvoorbeeld).


En ja, Catbert heeft gelijk: het is een smaak-ding. De een houdt nu eenmaal van een saai standaard CV en de ander wil graag zijn persoonlijkheid beter presenteren in een mooi document.
Maar ook op een standaard CV kan een conservatieve selecteur struikelen over smaak-dingen.

Dus blijf lekker je authentieke zelf en doe het gewoon zoals jij het wilt.

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren