Los bericht bekijken
  #13  
Oud 8 september 2008, 22:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Verloskunde droom

Nikje,

Ik kan je helemaal begrijpen. Ook ik zit in een soortgelijke situatie. "Vroeger" wilde ik verloskundige worden, maar thuis vonden ze dat ik dan gynaecoloog moest worden. Na mijn VWO was ik uitgeloot voor geneeskunde, maar ik mocht er niet over een HBO-opleiding nadenken; ik moest universiteit doen. Braaf als ik was ben ik Medische Biologie gaan studeren, en omdat ik de jaren erna ook werd uitgeloot heb ik die studie afgemaakt.

Na heel wat jaartjes niet leuk werk doen blijft het toch nog knagen. Ik ben zelf twee keer zwanger geweest en heb alle boeken van de wereld gelezen. Telkens als ik een bolle buik tegenkom, word ik er zo door aangetrokken! Wat is het toch prachtig! Nu weet ik dat ik veel blijer zou zijn met een meer praktische opleiding (wat HBO meer is), maar goed, ik heb te veel naar mijn ouders geluisterd (die op hun beurt niet hebben gekeken wat bij me past, maar wat zij vooral vonden).

Het is voor mij echter ook geen optie om de opleiding te doen, dus dan moet je wat anders verzinnen. Ik heb op dit moment twee opties: de eerste is naast mijn huidige werk ga ik een opleiding volgen om een zwangerschapscursus te kunnen geven (samen bevallen spreekt me aan) zodat ik op die manier toch die "behoefte" kan bevredigen. De andere optie die ik nu aan het bekijken ben ik of het mogelijk is om HBO-V deeltijd te doen en dan op verloskunde/kinderafdeling gaan werken.

ik heb uit je verhaal niet op kunnen maken hoe groot jouw liefde is voor zwangerschap en bevalling. Maar probeer verder te kijken en je voor te stellen of dat een goed compromis is.
Succes ermee!
Met citaat reageren