Discussie: De wanhoop nabij...
Los bericht bekijken
  #8  
Oud 2 augustus 2007, 11:38
Mufana Mufana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 15
Mufana is on a distinguished road
Standaard Re: De wanhoop nabij...

dat "had ik maar" gevoel moet je koste wat kost vermijden.
Als je over 60jaar tussen de 6 planken komt te liggen en je kijkt terug op je leven wil je wel HARD en STELLIG kunnen zeggen "JA, IK HEB ALLES GEDAAN WAT IK WILDE DOEN EN NEE, IK HEB GEEN SPIJT VAN DE DINGEN DIE IK HEB GEDAAN" het is toch ontzettend klote als je dan moet zeggen... "had ik maar...helaas ik had er nooit de guts voor"

Dus...
Maak de reizen die je wil maken. Zie het niet als middel om naar een andere baan te groeien maar doe het omdat het leuk, avontuurlijk, grensverleggend etc... is.

Verhuizen naar het buitenland omdat je geen partner heb zou je niet moeten stoppen. Tuurlijk is het welicht makkelijker omdat je het met iemand kan delen. Maar je moet het niet als voorwaarde stellen. Wat als je een vriendin tegenkomt die helemaal geen behoefte heeft aan een verhuizing?
Blijf je dan in NL en zet je je eigen dromen in de kast?

Settelen...
dat is maar iets wat de maatschappij vind. Iedereen moet zich op een gegeven moment gaan settelen. (huisje, boompje en beestje)
Is dat het leven waar je op zich te wachten?
Maak je dat gelukkiger?
Is dat je droom?
Als je oud bent heb je nog tijd genoeg om met je vriendin op de bank te zitten en stomme films te kijken.

Als je een contract krijgt aangeboden kies dan een keer voor het geluk (die mooie reis) ipv die vervelende baan die je toch alleen maar ongelukkig maakt.
Met citaat reageren