Los bericht bekijken
  #1  
Oud 2 april 2019, 21:46
TostiTeigetje TostiTeigetje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 april 2019
Berichten: 2
TostiTeigetje is on a distinguished road
Standaard Hoe omschrijf je tijdelijke baan op CV?

Hi all,

Vaak hoor je dat veel korte baantjes voor potentiële werkgevers een teken zijn van jobhoppers. Nu ben ik absoluut geen jobhopper, maar heb ik door pech wel meerdere korte functies (als in korter dan een jaar) op mijn cv staan. Nu ben ik niet van mening dat nieuwe werkgevers per se moeten weten waarom je vertrokken bent bij een eerdere werkgever, maar als het even kan en de reden van een korte baan is "professioneel" geef ik dat graag aan - om het idee van jobhopper zoveel mogelijk tegen te gaan.

Bij sommigen heb ik dit kort maar krachtig op kunnen lossen door achter de functietitel "(traineeship)" of "(stage)" etc te zetten. Bij een andere functie ben ik overspannen weggekomen en heb ik er dus niets achter gezet (persoonlijke reden van vertrek zet je wat mij betreft niet op je cv). Op dit moment ben ik bezig met een tijdelijke functie ter vervanging van iemand die met zwangerschapsverlof gaat. Dit wordt dus weer een korte functie, je kunt het geen traineeship noemen, maar (ter vervanging van zwangerschapsverlof) vind ik ook raar.

Mijn vraag in het kort: hoe verklaar je op je cv een tijdelijke functie ter vervanging van iemand anders? Zijn daar professionele termen voor?
Met citaat reageren