Los bericht bekijken
  #3  
Oud 15 april 2008, 10:37
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Betreft: Open sollicitatie

……, 12 april 2008

Geachte meneer, mevrouw, (probeer een naam te krijgen, dan is het persoonlijker, gerichter)

Graag wil ik met deze brief mijn belangstelling uiten voor een functie binnen uw bedrijf. (deze zin vindt ik maar zozo... Je laat je belangstelling al zien met de brief, dat hoef je er niet in te zetten. Probeer een 'pakkende' openingszin te vinden)

Begin september start ik met de 3 jarige deeltijd opleiding vastgoed en makelaardij. Alles wat ik gedurende deze opleiding zal leren is afgestemd op de praktijk. Daarom ben ik per juli 2008 op zoek naar een baan in deze branche voor 16 á 20 uur in de week. Zo kan ik het geleerde in praktijk uitoefenen en me binnen uw organisatie verder ontwikkelen.

Omdat ik nog geen specifieke ervaring heb in vastgoed en makelaardij ben ik geïnteresseerd in alle aspecten van vastgoed en makelaardij, voorlichting over vastgoed, beheer van vastgoed, ontwikkeling daarvan. Uw organisatie heeft te maken met al deze aspecten en daarom denk ik dat ik mij goed zou kunnen ontwikkelen binnen uw organisatie. Ik ben me ervan bewust dat ik nog geen werkervaring heb maar ik ben erg enthousiast en leer snel. Ik hoop dat u een passende functie binnen uw bedrijf voor mij heeft. (deze alinea is helemaal goed! Behalve de laatste zin... Je moet niet hopen, je mag gewoon zeggen dat jij 'een frisse wind' door het bedrijf kan geven en er makkelijk tussen past! Wees zelfverzekerd!)

Als persoon ben ik klantgericht, enthousiast, flexibel, verantwoordelijk, stressbestendig en sociaal. Verder vind ik het zeer belangrijk om met mijn collega’s een goede verstandhouding te hebben. Indien u nog vragen heeft, dan ben ik natuurlijk bereid om één en ander toe te komen lichten in een oriënterend gesprek. Ik hoop snel iets van u te vernemen. (verwijs in deze alinea nog wel ff naar je curriculum vitae)

Hoogachtend,


(plaats voor je handtekening)

Naam





Bijlage: curriculum vitae




Veel succes met solliciteren...!?! Wees jezelf en ben niet bang om zelfverzekerd te zijn (ondanks dat je nog lerend bent), want jij kijkt weer anders tegen dingen aan dan de mensen die al 'vastgeroest' in het bedrijf zitten...
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren