Los bericht bekijken
  #3  
Oud 9 juni 2009, 20:54
pat pat is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2009
Berichten: 3
pat is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo Personeel & Arbeid: kans op een baan, welke opleidingsinstelling?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Hoi Pat,

Je wordt op je wenken bediend. Vanochtend heb ik het artikel over de hbo-opleiding Personeel en Arbeid geactualiseerd. De baankansen voor P&O'ers zijn wel wat verbeterd. Volgens de Keuzegids Hoger Onderwijs 2009 vindt tachtig procent van de afgestudeerden binnen een jaar een baan, meestal op hbo-niveau.

Ikzelf heb het eerste jaar van de opleiding in Eindhoven (Fontys) gevolgd. Na een jaar hield ik het er voor gezien en stapte ik over naar Hogeschool Utrecht. Waarom ik er vertrok? Ik vond de toetsen erg simpel en de inhoud van de opleiding stond me ook niet zo aan. Ik vond het te soft en ik miste theorie.

In de Keuzegids Hoger Onderwijs 2009 staat dat studenten nog steeds ontevreden zijn over de toetsen en ze beoordelen de inhoud en samenhang van de opleiding lager dan gemiddeld. Avans (Den Bosch) daarentegen staat erg goed aangeschreven. Ik raad je aan de open dagen van beide hogescholen te bezoeken. Je kunt dan vragen stellen aan docenten en studenten, door lesboeken bladeren en sfeer proeven.



Op de site vind je een uitgebreide rubriek met allerlei nuttige informatie over de overstap van mbo naar hbo.


Veel succes met je keuze!
@ Marieke: bedankt voor het actualiseren van het artikel en je tips.
Met citaat reageren