Los bericht bekijken
  #7  
Oud 5 september 2012, 21:56
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi SteenbergenC en Tigress,

Dank voor de reacties.

Uitgaan van eigen vaardigheden en kennis is niet zozeer waarmee ik zit. Ook denk ik dat ik realistisch kijk naar wat er in vacatures feitelijk gevraagd wordt en hoe dat zich verhoudt tot mijn vaardigheden. Ik heb echter het idee dat er door mensen die een vacaturetekst opstellen en selecteurs van daarop binnenkomende reacties erg 'eng' gekeken wordt.
Ik ben benieuwd of er nog tips zijn om de eerste horde te nemen anders dan een enthousiaste sollicitatiebrief te schrijven waarbij je je eigen pluspunten zo positief mogelijk over het voetlicht brengt.

Misschien moet zelf meteen een van de mogelijkheden noemen; vooraf bellen. Dit doe ik lang niet altijd. Op zich heb ik er geen moeite mee om de telefoon te pakken maar ik vind het wel lastig om te bellen over een vacature waarbij ik eigenlijk geen specifieke vragen hebben. Ik heb het idee dat het dan bellen om het bellen wordt en daar is niemand bij gebaat mijns inziens.
Bij een vacaturetekst waarbij eisen worden gesteld die je niet één op één kan invullen licht er natuurlijk wel een opening om te bellen. Heeft iemand suggesties voor een insteek van een dergelijk gesprek?

Groet,

Maarten
Met citaat reageren