Los bericht bekijken
  #1  
Oud 29 januari 2014, 13:51
xMilla xMilla is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 januari 2014
Berichten: 1
xMilla is on a distinguished road
Unhappy Studiekeuze stress!!

Hallo,

Ik ben op het moment heel erg aan het stressen over mijn studiekeuze. Ik had altijd in gedachten om de lerarenopleiding Engels te volgen, met eventuele doorstroom naar Engelse taal en Cultuur aan de Uni. Ik ben op het moment aan het werk in Engeland om mijn vaardigheden op te krikken en de cultuur te ervaren!

Ik ben de laatste paar maanden goed gaan nadenken over wat ik nou echt wil en ik begon hierdoor heel erg te twijfelen. Ik ben erg geďnteresseerd in de Engelse taal en cultuur en wil hier ook best wel graag mee verder. Mijn probleem is dat ik heel onzeker ben en ik het gevoel heb dat mijn Engels helemaal niet goed genoeg is. Ik hoopte dat mijn tussenjaar mij extra zelfvertrouwen zou geven in mijn Engels maar dat is niet gelukt. Ik vind nog steeds dat het niet op een 'hoog' niveau is. Ik ben ook echt heel erg slecht in het geven van presentaties en het spreken in het openbaar en dat is natuurlijk wel een belangrijk deel van het leraar zijn en de opleiding! Hoe meer ik hier aan denk, hoe minder ik mijzelf voor een klas zie staan. Dit doet mij dus heel erg twijfelen of ik de opleiding wel of niet moet gaan volgen. Ik ben erg bang om een verkeerde studiekeuze te maken en hierdoor in de schulden te komen.

Door mijn getwijfel ben ik opzoek gegaan naar andere opleidingen die mij ook eventueel wel leuk lijken.
- Muziekmanagement
- Fashion and management (moet ik wel eerst Wiskunde A nog doen)
- All round styling
- International degree in English and education (lijkt me leuk, maar hier heb ik dus dezelfde problemen mee als de normale lerarenopleiding)

Omdat ik op het moment in Engeland zit en de meeste van deze opleidingen lotingen zijn plus toelatingsopdrachten/toetsen etc. hebben kan/wil ik mij voor die opleidingen mij niet aanmelden dit jaar, omdat ik dan eerder Engeland moet verlaten plus ik heb het gevoel dat ik mij niet goed genoeg kan voorbereiden. Omdat dit het geval is zat ik te denken om NOG een tussenjaar te nemen. Mijn plan is dan om een jaar full-time te gaan werken en dan alle open dagen te bezoeken van de opleidingen (heb alleen open dag voor de lerarenopleiding bezocht omdat dat mij enige interesse was) en dan voor al deze opleidingen aan te melden.

Ik kom er zelf dus helemaal niet meer uit! Ik wilde dus altijd Engels studeren maar mijn onzekerheid speelt erg hoog op en ik ben gewoon bang dat ik de vaardigheden niet heb. Of ik neem nog een tussenjaar om mij te verdiepen in andere opleidingen en dan in alle rust voor alles kunnen aanmelden en toelatingsopdrachten maken? Mensen zeggen wel vaak dat je na het full-time werken niet meer snel aan een studie begint, is dit allemaal verstandig? of moet ik bij mijn eerste keus blijven?

Alvast bedankt,

Milla
Met citaat reageren