Los bericht bekijken
  #7  
Oud 20 april 2011, 01:19
Randy Randy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 54
Randy is on a distinguished road
Standaard

beste allemaal,

Ik ben een beetje laat om jullie te antwoorden. Inmiddels ben ik afgewezen voor desbetreffende MBO-opleiding op grond van handicap of chronische ziekte. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik mij de afgelopen 5 jaar vaker heb aangemeld, maar nooit ben uitgenodigd. Alleen afgewezen via de telefoon. Nu heb ik met mijn eigen ogen eens goed kunnen observeren hoe het MBO in elkaar zit. Ik wil het MBO niet al te negatief onder de loep nemen, maar de juiste benaming is toch echt 'bezigheidstherapie'. Dan nog geen eens over docenten en medewerkers gesproken die op ROC's rondlopen.

Ik had eigenlijk verwacht dat je vriendelijk zou worden ontvangen, maar integendeel. De persoon waarmee ik een gesprek had ging mij intimideren vanwege mijn handicap en negatieve feiten benoemen over mijn verleden. Er werd na mijn gevoel een beledigende, vernederende en kwetsende omgeving gecreëerd. Uiteindelijk heb ik de moed bij elkaar kunnen grijpen om een bezwaarschrift op te maken. Ik ben ook nog niet klaar met deze mensen. Tevens heb ik besloten dat een het MBO voor mij niet geschikt is.

Toch moet ik verder met mijn leven. Een gat in je CV dat staat ook niet echt positief natuurlijk. Nu heb ik ervoor gekozen om via de Open Universiteit de WO-Rechtenstudie te gaan volgen. Dit wil ik al erg lang. Ik moet zeggen dat het mij beter afgaat dan verwacht. Het is een grote stap, maar voor mijn gevoel heb ik jaren onder het niveau gezeten.

Even voor de duidelijkheid: Ik raad iedereen af om een MBO-opleiding aan een ROC te volgen. Uit ervaring weet ik dat het niveau en de organisatie van opleidingen zeer onder de maat liggen.

M.v.g.

Randy
Met citaat reageren