Los bericht bekijken
  #2  
Oud 3 oktober 2016, 11:35
SollicitatieAcademie SollicitatieAcademie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 33
SollicitatieAcademie is on a distinguished road
Standaard

Hallo Jorinith,

Volgens mij ligt het niet aan jouw brief.
Het zit waarschijnlijk in je persoonlijke presentatie en de aansluiting met de vacature. Wat daar niet soepel loopt dien je te halen uit de feedback die je krijgt, als je wordt afgewezen. Vraag daar flink op door.

Zie hieronder de aanpassingen die ik voor je heb gedaan, als alternatief op wat je nu toestuurt.
--
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorinith Bekijk bericht
Hallo,

>> boven betreft>> plaatsnaam, 26 september 2016

Betreft: sollicitatie XX


Geachte heer/mevrouw,

[bijvoorbeeld]
Eindelijk weer een vacature waar ik meteen enthousiast van werd
[of]
Mijn enthousiasme groeide alleen maar tijdens het lezen van uw vacature die ik daar en toen zag (plek en datum)

[het hele stuk daarna kan er uit, staat toch ook op je CV?.. of je dient dat daar beter te vermelden]

Mijn CV geeft al aan dat ik breed inzetbaar ben. Waar ik voornamelijk om gewaardeerd wordt zijn:
- mijn duidelijke manier van communiceren,
- afspraken maken en voorspelbaar zijn voor de verschillende doelgroepen.
- voor ouders en andere netwerken ben ik toegankelijk door een open (luister)houding.
- ik werk graag in een team (?), maar kan prima zelfstandig mijn weg vinden

De kinderen weten daardoor precies wat ze aan mij hebben en wat ze van mij kunnen verwachten. Situaties worden op die manier overzichtelijk en voorspelbaar, wat hen helpt bij hun ontwikkeling en groei binnen hun mogelijkheden. Door mijn ervaring binnen de verschillende doelgroepen ben ik flexibel in het zoeken naar oplossingen en mogelijkheden.

Men typeert mij als een harde werker die signaleert wat cliënten nodig hebben. Ik beleef veel plezier aan de verscheidenheid in contacten, waarbij ik het belangrijk vind dat de cliënt voorop staat. Waarden in mijn contact met cliënten zijn respect, veiligheid en verbondenheid.

[En dan geef je aan wat jouw visie is op de zorg, de situatie van de doelgroep en de trends die er momenteel spelen in de markt. Daar koppel je dan jouw kennis en kunde + persoonskenmerken aan].

Gezien mijn kwaliteiten, zie ik een uitnodiging voor een persoonlijk gesprek graag tegemoet.


Met vriendelijke groet,
Naam
---

Voor snel succes dien je echt eens te gaan praten met een loopbaanprofessional. Die zien vaak in het eerste gesprek al waarom het vastloopt. Je kunt daar dan op focussen. Dat brengt jou veel sneller waar je wilt zijn.

Op jouw sollicitatiesucces!
Erik
Met citaat reageren