Los bericht bekijken
  #10  
Oud 19 juli 2013, 15:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Feedback op je motivatiebrief

Hoi Liselot,

Goed van je dat je je brief instuurt en vraagt om positieve kritiek.

Het is wat laat, maar je brief staat nog steeds online, wat betekent dat mensen hem nog steeds kunnen vinden en lering uit je brief en ook uit de suggesties van de mensen eronder kunnen trekken.

Het meeste is al gezegd, maar waar ik niemand over hoor en waar je in de noot onder aan je brief wel om vraagt: zitten er grammaticafouten in je brief?

Het eerlijke antwoord is ja. De grammatica, spelling en stijl (je zinsopbouw) hebben wel wat verbetering nodig. Jij schrijft precies zoals je praat, dit wordt in Word bij de spellingscontrole ook wel aangegeven met 'spreektaal'. Ik raad je aan dit aan te passen omdat het niet heel professioneel staat.

Misschien kun je je sollicitatie-/motivatiebrief aan wat andere mensen laten lezen?
Bijvoorbeeld een goede vriend of vriendin, familie, een kennis die op een HR-afdeling van en bedrijf werkt? Wat ook handig is om te doen als je het per sé bij jezelf wilt houden is je tekst van achter naar voor lezen. Het zinsverband is dan minder aanwezig waardoor foute losse woorden je eerder opvallen.

Misschien kom je hier nog eens, lees je mijn antwoord en hopelijk heb je er dan iets aan. Veel succes met je loopbaan!

Met vriendelijke groet,

Ingrid
Met citaat reageren