Los bericht bekijken
  #2  
Oud 28 september 2010, 18:05
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Ik heb geen flauw benul wat een Proposal manager of een Sales-engineer doet. Komen die functies met elkaar overeen? Als leek zou ik zeggen dat je als manager toch andere dingen doet dan een verkoper(?). Het lijkt me dan handig om aan te geven of jij de kwaliteiten hebt om een manger te zijn. Heb je leidinggevende of organisatorische kwaliteiten? Waaruit blijkt dat? Ik denk dat je brief sterker wordt als je niet alleen je werkervaring maar ook je persoonlijke kwaliteiten/competenties aangeeft.

Verder moet je de zinnen niet te "deftig" en te lang maken. De tweede zin van de tweede alinea is echt veel te lang; maak er 2 zinnen van.
De laatste zin van de eerste alinea lijkt me overbodig. Je kunt beter heel kort beschrijven waaróm je die functie zo aanspreekt.
De eerste zin van de laatste alinea ("Hopelijk heeft u belangstelling...") klinkt erg onzeker. Misschien beter zoiets als: "Ik ben ervan overtuigd dat ik door mijn ervaring en capaciteiten (welke dan?; die moet je wel in de brief benoemen) een positieve bijdrage kan leveren aan de activiteiten van uw bedrijf." In de volgende zin dan "op mijn beurt" weglaten.

Veel succes
Met citaat reageren