Los bericht bekijken
  #1  
Oud 14 september 2011, 18:36
superzuster superzuster is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 september 2011
Berichten: 1
superzuster is on a distinguished road
Standaard Hoe uitleggen waarom contract niet werd verlengd in sollicitatiegesprek?

Hallo,

Ik werk in de zorg, heb op dit moment een vaste aanstelling, maar ben op zoek naar een meer uitdagende werkplek en andere taken. Ik heb ervaring opgedaan in deze functie, maar dat was een tijdelijk contract en werd niet verlengd. De preciese reden is mij niet duidelijk, maar ik weet wel dat de gesprekken met mijn leidinggevende stroef gingen. Ik ben open en eerlijk geweest over wat ik graag van een leidingegevende verwachte op communicatief gebied en ook benoemt dat ik dat bij haar niet zo voelde. Zij stond niet open voor mijn kritiek. Ik was de achtste collega waarvan het contract of niet verlengd werd of die zelf ontslag nam in een jaar tijd. Ook na mij zijn er nog collegas weggegaan om dezelfde reden. Op bovengenoemde functie heb ik nu weer gesolliciteerd, bij een ander bedrijf.
Ik heb nu al voor de derde keer een vaste aanstelling alleen bij bovengenoemde functie niet. Wat moet ik vertellen tijdens het sollicitatiegesprek? Ik wil graag eerlijk en open zijn, maar mezelf niet in een negatief beeld zetten.
Met citaat reageren