Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 december 2011, 17:36
Sproetje Sproetje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 11
Sproetje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie pittige directiesecretaresse - graag feedback

Hoi allemaal,

Na een aantal jaren als gastouder (zelfstandig ondernemer) gewerkt te hebben in combinatie met het moederschap, wil ik weer het werk verrichten dat ik hiervoor deed. Ik ben al een tijd aan het solliciteren, maar krijg helaas alleen afwijzingen. Ik heb de brief maar eens over een andere boeg gegooid en mijn beginstukje 'gepikt' van een hele goede brief hier op het forum.
De vacature is heel uitgebreid, niet alleen in de werkzaamheden maar ook qua profiel. Uit hun website kon ik niet iets uithalen waarop ik kon inspelen, zoals een visie of bedrijfswaarden. In sommige werkzaamheden heb ik weinig tot geen ervaring, maar deze zal ik snel kunnen leren. Ik heb hieronder het persoonsprofiel en gedragskenmerken die zij vragen weergegeven, omdat ik denk dat ik daar op moet inspelen.

Omdat ik er zolang tussen uit ben geweest (7 jr), ben ik bang dat mijn brief alleen maar ik, ik en ik. In de 2de alinea staat 2x het woord door achter elkaar en nog een keer hierdoor...welke verandering kan ik daar aanbrengen? Daarnaast vraag ik me af of ik de 2de en 3de alinea moet omdraaien. Wie wil/kan mij helpen?

Persoonsprofiel
Je bent een zelfstarter, ondernemend en steekt de handen uit de mouwen
Je bent doelgericht, ambitieus en daadkrachtig
Je werkt met enthousiasme en passie
Je hebt door je charisma een natuurlijk overwicht
Je bent representatief, hoffelijk en hebt oog voor detail
Je bent authentiek, kunt relativeren en hebt een uitstekend gevoel voor humor
Je kunt incasseren en staat open voor feedback om het nog beter te doen
Je hebt een perfectionistische instelling en bent detailgericht
Je bent bij piekdrukte bereid om soms ook buiten kantoortijden te werken
Je werkt graag binnen een klein enthousiast en gedreven team

Gedragskenmerken
Analytisch, precies, kritisch, toetsend en zeer nauwkeurig
Direct en extravert
Volgt processen nauwlettend
Resultaat- en doelgericht, wil grip houden
Pro-actief, kijkt vooruit
Prettig dominant, je staat je mannetje
Spreekt anderen aan op verbeterpunten
Klantgericht, communicatief
Leergierig
Kan zeer zelfstandig werken
Optimistisch, overtuigend
Teamplayer
Kan beinvloeden


Geachte mevrouw XXX,

Het spreekt voor een training en consulting bedrijf als XXX voor zich om een pittige directiesecretaresse aan te trekken met de nodige jaren ervaring. Maar heeft u er wel eens aan gedacht om iemand uit te nodigen die bruist van de energie, graag de handen uit de mouwen steekt, enthousiast, spontaan én leergierig is?

Door mijn brede werkervaring op diverse gebieden zou ik willen stellen dat ik mijn mannetje als directiesecretaresse wel kan staan. Door jarenlang werkzaam te zijn geweest als secretaresse, managementassistente en officemanager bezit ik voldoende capaciteiten voor een ondersteunende functie. Vanuit mijn werkzaamheden in horeca en detailhandel heb ik een klant- en resultaatgerichte instelling en goede sociale en communicatieve vaardigheden gekregen. Het spreekt voor zich dat ik hierbij representatief ben. De laatste jaren heb ik mij gericht op het moederschap en het bieden van opvang aan kinderen. Hierdoor heb ik mijn organisatietalent, relativeringsvermogen en flexibiliteit verder kunnen ontwikkelen.

Werken bij XXX spreekt mij om diverse redenen aan. Ik voel mij aangetrokken tot het professionele karakter van uw organisatie waarin de klant centraal staat. Daarnaast stemt het mij positief dat XXX open staat voor groei en ontwikkeling van medewerkers. Momenteel volg ik een cursus Personeelsmanagement. Uiteraard ben ik, indien nodig, bereid tot het volgen van een cursus of opleiding.

Tenslotte zou ik mezelf willen beschrijven als een perfectionist en nauwkeurige persoonlijkheid, een spin in het web en een harde werker. Iemand die met haar positieve houding, enthousiasme en humor mensen in beweging kan krijgen en motiveren. Ik eis kwaliteit niet alleen van mezelf maar ook van anderen. Het kritisch bezien van mijn werk is voor mij een natuurlijke houding waarbij ik regelmatig kijk naar verbetering. Ik ben er van overtuigd dat ik mijn draai in uw bedrijf zal kunnen vinden.

Een persoonlijk gesprek lijkt mij de perfecte manier om te laten zien dat ik de persoon ben die u zoekt!

Met vriendelijke groet,

XXX


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren