Los bericht bekijken
  #1  
Oud 13 november 2009, 18:28
Rolinka Rolinka is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 november 2009
Berichten: 3
Rolinka is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatiebrief sociaal raadsvrouw bij een gemeente

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met solliciteren, maar heb altijd al een hekel gehad aan het schrijven van sollicitatiebrieven... Want, wat zet je er nou wel in en wat niet?

Maar goed. Ik ben op dit moment van plan om te gaan solliciteren op de vacature van sociaal raadsvrouw bij een gemeente en omdat ik dit echt een fantastische baan vindt, wil ik gewoon alles op alles zetten om uitgenodigd te worden!

Graag zou ik willen dat één van jullie mijn brief eens kritisch onder de loep neemt.

Geachte heer/mevrouw,

Met bijzondere enthousiasme reageer ik op uw vacature van sociaal raadsvrouw die ik op de website **website** heb gelezen. In uw advertentie heeft u de ideale kandidaat beschreven. Zo vraagt u om iemand met een juridische achtergrond en grondige kennis van het Nederlandse rechtsstelsel. Verder is uw ideale kandidaat in staat te overtuigen en problemen te analyseren, flexibel, onafhankelijk, klantgericht en heeft hij of zij een sociale instelling. Met ruim twee jaar ervaring als juridisch beleidsmedewerker bij een gemeente, ben ik van mening dat u in mij de ideale kandidaat gevonden hebt.

In juli 2009 heb ik mijn opleiding HBO rechten aan de **hogeschool** met goed gevolg afgerond. Mijn studie heb ik gevolgd in de duale variant, waardoor ik werkervaring op kon doen bij de **gemeente** als juridisch beleidsmedewerker. Mijn werkzaamheden bestonden onder andere uit het afhandelen van klachten en bezwaarschriften, collega’s voorzien van juridisch advies en hulp bieden bij het oplossen van juridische vraagstukken.

De werkzaamheden, zoals u deze omschrijft in uw vacature sluiten voor een groot deel aan bij de werkzaamheden die ik eerder heb uitgevoerd, maar bieden mij ook de kans om me verder te ontwikkelen in het sociale recht, waar toch mijn hart ligt. Want ik ben, ondanks mijn juridische achtergrond toch altijd meer een ‘mensenmens’ geweest.

Als ik mijzelf in een aantal woorden zou moeten omschrijven zou ik kiezen voor enthousiast, leergierig, maatschappelijk betrokken, integer, analytisch en geïnteresseerd. Dit zijn ook de eigenschappen die de mensen die mij kennen aan mij toe zouden schrijven.

Momenteel volg ik het schakelprogramma rechtsgeleerdheid aan de **Universiteit** te **stad** . Een studie die ik met zeer veel plezier volg. In 2011 hoop ik mijn studie af te ronden. Hoewel ik het behalen van mijn studie rechtsgeleerdheid erg belangrijk vind, gaat een leuke, verantwoordelijke en maatschappelijke baan voor alles en ik ben van mening dat ik deze in uw vacature gevonden heb.

Ik ben woonachtig in **stad** en besteed mijn vrije tijd voornamelijk aan lezen, uit eten gaan en andere sociale activiteiten met vrienden en familie.

Het lijkt mij een uitdaging om als sociaal raadsvrouw bij de gemeente **stad** aan de slag te gaan. Met mijn klantgerichte en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie en aan de **stad** burgers . Ik hoop dan ook dat u mij uitnodigt om mijn motivatie in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Met citaat reageren