Los bericht bekijken
  #1  
Oud 10 februari 2012, 02:25
Purol
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Twee sollicitaties, één volgende maand

Hoi allemaal, ik zit met een dilemma wbt twee banen en zou graag de mening van wat buitenstaanders horen.

Ik ben net afgestudeerd en heb twee leuke vacatures gevonden. Op beide heb ik gereageerd en ben ook bij allebei uitgenodigd. Een goed begin dus.
Inmiddels ben ik bij het eerste bedrijf langs geweest en dat is goed gegaan. Zij vonden mij leuk, ik hen. Prima dus. We hebben afgesproken dat ze mij deze week terugbellen.

De sollicitatie bij het andere bedrijf is echter pas over een maand. Nu mijn probleem: de baan bij het bedrijf waar ik nog niet ben geweest lijkt me een stuk leuker, inhoudelijk dan. Echter kan ik natuurlijk niet mijn beslissing of ik het eventuele aanbod van het eerste bedrijf wil aannemen uitstellen tot ik het tweede gesprek heb gehad.

Ik heb dus twee opties: als ze me de baan aanbieden bij het eerste bedrijf ja zeggen en zekerheid hebben op een goede baan. Óf nu nee zeggen en gokken dat het wat wordt bij dat andere bedrijf, deze werkzaamheden lijken me namelijk net wat leuker. Maar dit is een behoorlijke gok, wat nu als het bij het tweede bedrijf nergens op uitloopt. Dan heb ik niks? Daarbij wordt de keuze nog lastiger gemaakt doordat ik bij beide banen pas over 2 maanden kan beginnen. Puur het gesprek bij het tweede bedrijf is dus later en als ik nu ja zeg bij het eerste bedrijf, dan weet ik nooit of ik de "leukere" baan had kunnen krijgen...

Kan iemand hier iets slims over zeggen? Ik neem aan dat als ik bij het eerste bedrijf zeg dat ik er een maand over moet nadenken omdat ik dan pas bij het tweede bedrijf mijn gesprek heb ik niet echt een goede indruk achterlaat
Of is er een andere manier om dit op te lossen?
Met citaat reageren