Los bericht bekijken
  #7  
Oud 2 april 2012, 10:46
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht

Klopt mijn vermoeden dat je netto salaris vooral tegenvalt door de fiscale bijtelling van de auto van de zaak?

Wat zie je zelf als de voordelen, waardoor je deze overstap overweegt?
@Rene

Het klopt inderdaad dat het netto salaris tegenvalt door de fiscale bijtelling van de auto van de zaak. Het percentage belasting die ik over de bijtelling betaal is eigenlijk gewoon mijn netto verlies.
Kan een werkgever dan bijvoorbeeld ook zeggen: ja, maar je krijgt ook een tankpas van ons en je hebt zelf geen kosten meer aan benzine.

Naar aanleiding van het tweede gesprek zei de recruiter dat men in ieder geval wil dat ik er 'iets' op vooruit ga. Dus toen ze begon over mijn nieuwe salaris, schrok ik eigenlijk wel omdat ik dan min of meer afhankelijk ben van een bonus. En ik weet (op dit moment) nog niet eens of die per maand uitbetaald wordt of aan het einde van het jaar.

Het voordeel die ik aan deze overstap zie is dat ik mezelf meer kan ontwikkelen dan bij mijn huidige werkgever. Ik ben na een jaren bij dezelfde wg wel toe aan een nieuwe uitdaging. Er zijn eventueel ook doorgroeimogelijkheden bij het nieuwe bedrijf (maar niet op korte termijn) en opleidingsmogelijkheden. Kortom: het lijkt me superleuk om er te werken.

Als ik kijk naar het vaste basis salaris dan kan er nog wel wat bij (onlangs een verhoging gehad waar de nieuwe wg nog niet van weet). Dan kom ik netto hetzelfde uit. Maar vooral die auto gaat me het geld kosten (waarbij ik aan de andere kant natuurlijk ook bespaar op benzine, doch is dat niet meer dan mijn bijtelling per maand).

Grt, Nick.
Met citaat reageren