Los bericht bekijken
  #21  
Oud 14 januari 2010, 15:07
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Ja, personeelsmanagement heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Het enige wat me minder aanspreekt, is dat je dan misschien ook mensen moet ontslaan.
Overigens gaan we het ook hebben over wat minder werken zodat ik meer tijd heb om te leren. Een beetje salaris kan ik voor een aantal jaren wel inleveren, maar het moet wel binnen de perken blijven.
Het lastige is dat ik een paard heb en paarden kosten EN veel tijd EN veel geld. Dus ik ben me ook suf aan het piekeren wat ik moet veranderen in mijn paardenhobby om het mezelf makkelijker te maken. Ik wil nog niet persé mijn paard gaan verkopen (heb hem al vanaf zijn geboorte), maar ik houd het wel ergens achter in mijn hoofd. Ik mest nu dagelijks zelf de stal uit, omdat dat niet deel uit maakt van de dienstverlening op de pensionstal waar hij staat. Dus dat verplicht mij om dagelijks heen te gaan. Ben nu zeker zo'n 12 uur per week met mijn paard bezig inclusief trainen. Ergens moet er toch iets gaan veranderen, anders ga ik er zeker weten aan onderdoor...
Een paard hebben is een hele verantwoordelijkheid. Ik combineer al twintig jaar paarden met een fulltime job.

Op zich heb ik nooit een hekel gehad aan mijn (financieel) administratieve werkzaamheden. Toen ik bij een accountantskantoor werkte, vond ik het leuk van een schoenendoos vol kasbladen, facturen en bankafschriften alles uit te werken totdat ik een winst en verliesrekening en een balans over had. Maar op zich ben ik ook wel in voor wat anders. Zucht, ik word echt moe van mezelf, omdat ik nergens echt uitgesproken enthousiast over ben. Ook omdat ik van sommige beroepen niet alle ins and outs ken en moeilijk in kan schatten of een dergelijk beroep me zal liggen. Ik heb al zoveel beroepskeuzetests gedaan en iedere keer is de uitkomst net weer even anders.
Met citaat reageren