Los bericht bekijken
  #2  
Oud 2 juli 2013, 00:00
Linkinit
Gast
 
Berichten: n/a
Talking sollicatiebrief politie reactie

Hallo,

De lettertype is prima als je het maar tussen de 9 en 12 houdt. Woonplaats, dag maand jaar hoort tussen jou adres gegevens en de adresgegevens van de politie te staan (klein verbeter puntje ). In het "geachte" moet je meneer en mevrouw zonder hoofdletters doen.

Ik heb hem hieronder aangepast hoe ik hem zou doen (kleine verbeteringen en spelfouten verwijdert) :

----------------------------------------------------------------------
Mijn naam
Mijn straat
Postcode + Plaats

Woonplaats, dag maand jaar

Politie Korps …….
Persoon waar brief aan gericht moet zijn
Postbus of straat
Postcode + Plaats

Betreft: vacature Hoofdagent regio ……..

Geachte mevrouw/meneer,

In het afgelopen 1,5 jaar heb ik me voorbereid en gewacht op de sollicitatie naar de functie van ‘Hoofdagent’. Eindelijk kan deze brief de deur uit, graag maak ik u duidelijk waarom ik bij de politie wil en denk dat dit de juiste baan voor mij is.

In juni 2012 heb ik mijn studie Horeca Ondernemer/Management met goed gevolg afgesloten. Mijn resultaten en inzet waren in die tijd altijd prima geweest. Ik merkte toch in die periode dat mijn hart eigenlijk niet bij een horeca beroep ligt, maar bij de politie.

Mijn interesses gingen tijdens mijn vorige opleiding ook vaak gegaan naar de politie. Ik ben verschillende keren bij voorlichtingsavonden geweest en ook bij een beroepsoriëntatiedag. Tevens heb ik al op meerdere manieren ervaringen proberen op te doen. Eind 2012 tot en met maart 2013 heb ik geparticipeerd aan de cursus ‘’Politie voor burgers’’ wat werd gegeven door de politie ........ . Door die cursus ben ik ook samen, met o.a. de wijkagent van ........, een ‘’Buurt Informatie Netwerk’’ gestart. Mede door dit allen heb ik al een beetje kunnen kijken in de keuken van de politie en het smaakt naar meer. De verschillende werkzaamheden van een politie zijn me ook compleet duidelijk geworden door bijvoorbeeld de voorlichtingen, de oriëntatie dag, etc. Het spreekt me ook erg aan, omdat het een afwisselende, uitdagende en maatschappelijk betrokken baan is.

Over de mix van sociale vaardigheden die je nodig hebt voor het politiewerk beschik ik. Ik ben onder andere sociaal, integer en behulpzaam. Verder heb ik discipline, ben stressbestendig, actief en heb een grote team spirit. Een streven naar rechtvaardigheid en werken aan een samenleving waarin mensen zich veilig kunnen voelen zijn naar mijn idee een goede motivatie voor een politieagent.

De opleiding zou voor mij ideaal zijn, ik heb al erg de behoefte om te gaan werken, maar ben ook erg leergierig en gemotiveerd om een nieuwe opleiding te volgen.

Ik hoop dat ik u genoeg heb kunnen informeren en kunnen overtuigen om mij uit te nodigen voor de voorselectie.


Met vriendelijke groet,

(handtekening)

(naam)

In de bijlage vindt u mijn Curriculum Vitae, hierin staan nog gegevens over onder andere mijn diploma’s en werkervaring.

-------------------------------------------------------------------------------


Ik hoop dat ik je enig zins heb kunnen helpen. Verder wens ik je veel succes en hoop ik dat je de baan krijgt!
Met citaat reageren