Los bericht bekijken
  #1  
Oud 25 oktober 2006, 17:31
Pleunie Pleunie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2006
Berichten: 3
Pleunie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief managementassistente

hallo!

Ik ben druk bezig met het schrijven van een goede sollicitatiebrief, want ik kwam erachter dat ik eigenlijk in het verleden saaie brieven aan het schrijven was. ( heb ik ontdekt toen ik deze site tegen kwam) .Ik hoop dat deze brief veel beter zal zijn. Graag wil ik eventueel inhoudelijke aanvullingen en verbeteringen.
Het gaat om een verantwoordelijke, ondersteunende, administratieve functie, waarin je veel te maken hebt met managers en waarin je ook vraagbaak bent.
Ik wil graag solliciteren op functies van verschillende vakgebieden, zoals de zorg/werving & selectiebureau/verzekeringen.

'Kleine mensen' in de tekst hebben te maken met mijn huidige werk als groepsleidster.


Geachte mevrouw XXX,


Bij het bekijken van de vacatures in het xxxxx blad via internet, viel mijn oog op de vacature waarin u vraagt naar een managementassistent. Ik las de vacature door en dacht:dit is de baan voor mij.

Wat mij bijzonder aanspreekt in de vacature naast de genoemde administratieve werkzaamheden, zijn de doelstellingen en activiteiten waar uw organisatie zich mee bezig houdt. Het werken aan bereikbare en beschikbare zorg voor de mensen.
Ik ben zelf voor een groot deel betrokken bij het geven van goede zorg voor in dit geval kleine mensen.
We zijn ook in mijn huidige werkveld al enige tijd geleden begonnen met het hanteren van de richtlijnen volgens de H.A.C.C.P normen en dat is naar mijn mening al een bescheiden stap in de richting van goede gezondheidszorg.

Inmiddels ben ik begonnen met een cursus voor assistent manager, omdat ik graag nu en in de toekomst mijn capaciteiten en vaardigheden op dit gebied verder wil benutten en ontwikkelen. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door middel van een verantwoordelijke en ondersteunende functie. Uw vacature sluit mijn inziens hier goed op aan.

Ik ben iemand die het prettig vind om zelfstandig en in teamverband te werken en ik ben een creatieve denker. In mijn huidige werkveld uit zich dit door het gezamenlijk programmeren en uitvoeren van activiteiten, het omgaan met onverwachte situaties, zelfstandig kunnen beslissen en verantwoordelijk zijn voor administratieve processen.
Een voorbeeld hier van is dat ik bij vervanging van de hoofdleiding vraagbaak en aanspreekpunt ben. Tevens ben ik dan verantwoordelijk voor onder andere het opstellen van vakantiebrieven, contact houden met afdeling planning, plannen van intakegesprekken, materiaal en thema's verzamelen voor activiteiten en de informatiekrant.
Een andere functie-eigenschap is dat ik heb leren denken vanuit de klant, omdat ik in mijn huidige werkveld met mensen te maken heb uit diverse lagen van de bevolking. Ik kan daarom goed omgaan met contacten op verschillende niveau' s.


Graag licht ik mijn ambities en ervaring nader toe in een gesprek.


Met vriendelijke groet,


Pleunie (enz.)

Laatst gewijzigd door Pleunie; 27 oktober 2006 om 16:46 Reden: verbetering van brief
Met citaat reageren