Los bericht bekijken
  #1  
Oud 5 augustus 2012, 14:05
sterre-123 sterre-123 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 december 2011
Berichten: 3
sterre-123 is on a distinguished road
Standaard Baliemedewerker bij psychologenpraktijk

Lieve mensen op het forum,

Ik heb erg veel moeite met mijn brief. Het zit allemaal heel leuk in m'n hoofd maar komt met moeite op papier. Op de ene of andere manier krijg ik er geen flow in.

Functie is baliemedewerker voor psychologenpraktijk. werkzaamheden; telefoon beantwoorden van clienten, planning en beheer agenda's en dossiers psychologen, offertes maken en archiveren.
kandidaatprofiel: accuraat, overzicht bewaren, prioriteiten stellen, affiniteit doelgroep



Werken voor een psychologenpraktijk waarin ik baliewerkzaamheden verricht klinkt als muziek in mijn oren.
En wel om de volgende redenen.

Het grootste gedeelte van mijn arbeidsverleden speelde zich af achter de balie voor een grote internationale organisatie. De baliewerkzaamheden zoals adviseren van klanten, informeren over uiteenlopende zaken als verzekeringen en inentingen heb ik altijd plezierige gevonden om te doen. Maar, wat mij het meest intrigeerde waren de verhalen die mensen mij vertelden. De vertrouwensband die je eenmaal opbouwt nadat je klanten een bepaald gevoel meegeeft. Zoals in vele branches verkoop je geen concrete dingen, maar illusies en ervaringen. Want uiteindelijk zijn dit de aspecten die bijdragen aan een plezierige vakantie. Hoe word je geholpen? Helpt de medewerker goed in probleemsituaties?
Daar ik een uiterste dienstverlenend karakter beschik, ben ik bij dit gevoel blijven hangen. En vervaagde commerciële belangen een beetje naar de achtergrond. Ik kwam tot het besef dat ik geboeid zat te luisteren naar de verhalen van klanten. De motivatie en waarom mensen tot beslissingen komen vond ik uiterst interessant. Ik ben daarom gestart met een opleiding psychologie aan de Open Universiteit om dit voor mij inzichtelijker te maken.
De werkzaamheden zoals door u beschreven; planning en beheer van agenda’s en dossiers van psychologen zal ik met plezier vervullen.
Plannen en organiseren behoorden tot mijn dagelijkse werkzaamheden. De reiswereld is een dynamische wereld die constant in beweging is. Het stellen van prioriteiten en overzicht bewaren is hoe mijn karakter zich het beste laat omschrijven.
Met citaat reageren