Los bericht bekijken
  #4  
Oud 19 november 2012, 11:00
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ela Bekijk bericht
Op uw website heb ik gezien dat u een vacature open heeft staan voor de functie projectleider. Gezien mijn kennis en ervaring denk ik goed binnen dit profiel te passen. Het werken voor een organisatie in de mediasector trekt mijn aandacht [que?], het biedt namelijk de mogelijkheid om in een organisatie te werken die vernieuwend en sterk innoverend is [is 'vernieuwend' en 'innoverend' niet hetzelfde?]. Met mijn werk heb ik regelmatig gesprekken met projectleider, tijdens deze gesprekken denk ik vaak zat ik maar aan de andere kant van deze tafel [deze zin loopt niet (interpunctie), maar geeft bovendien een verkeerde, smachtende indruk]. Deze functie biedt mij de kans om projecten te kunnen leiden en verbeteren waar verbetering nodig is. Verder zou het mij kansen bieden om een bijdrage te leveren aan de groei van een organisatie [als je al over de groei van de organisatie wil praten, doe dat dan niet in de ik-vorm].

Voor het vervullen van mijn functie als senior assistent accountant heb ik ervaring kunnen opdoen met projecten. Tot mijn cliëntenportfolio horen onder andere enkele projectorganisaties. Voor het uitvoeren van mijn werkzaamheden heb ik gesprekken met projectleiders over beheersing van projecten en mogelijke verbeteringen. Dit geeft mij de mogelijkheid om de in’s en out’s van het beroep van een projectleider te kennen. Mijn verdere werkzaamheden bestaan uit het analyseren van bedrijfsgegevens om vanuit hier de risico’s en kansen te benoemen. Tijdens de controles heb ik veel contact met de cliënten en zit ik bovenop een tijdige aanlevering van documentatie. Daarnaast spreek ik de cliënten vaak over de ontwikkelingen in de organisatie en in de branche. Dit stelt mij in staat om nieuwe kansen te signaleren en op de eventuele behoeften en trends in te spelen. Door mijn achtergrond heb ik geleerd om communicatief sterk te zijn, snel te anticiperen, accuraat en pragmatisch te werken en resultaatgericht te zijn.

Graag wil ik mijn talenten benutten om mij in de functie van projectleider te ontwikkelen in een sterk innovatieve organisatie. Ik ben van mening dat ik met mijn kennis een bijdrage kan leveren aan het optimaliseren van het bedrijf. Mijn verdere enthousiasme over deze functie zou ik graag willen toelichten tijdens een persoonlijk gesprek.
Dat zijn wat taalkwesties.

Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat men in een projectorganisatie heel anders tegen de extern controlerende accountant aankijkt, dan tegen een projectleider. Ik vraag me dan ook af of je zo de nadruk moet leggen op je rol als accountant bij een projectorganisatie. Om goed over te komen, zou je denk ik minimaal enige ervaring als projectmedewerker - en liefst als projectleider - moeten opvoeren.
__________________
René
Met citaat reageren