Los bericht bekijken
  #14  
Oud 6 augustus 2006, 17:16
Darluz Darluz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Berichten: 40
Darluz is on a distinguished road
Standaard Re: Bezieling en Geboorte

Dag Isabelle!

Dankjewel voor je reactie!
Het is fijn te horen, dat je je zo betrokken voelt bij mijn zoektocht.

Ik vrees dat ik nog aan het begin sta van mijn zoektocht, en de ziel zich aan het nestelen is. Ik heb op het forum proberen uit te leggen, dat voor mij deze zielswens eentje is die niet makkelijk te vatten is in wat jij zo mooi 'klare taal' noemt. Het is voor mij echter wel de enige taal die ik er op dit moment voor heb. Voor mij is deze taal overigens zo klaar als een klontje.

Het voor mezelf duidelijk krijgen, betekent helaas dat een ander het wellicht niet meteen even duidelijk meekrijgt. Dit is dan ook niet iets wat ik meteen zal verwachten, deze zoektocht (en met name dit eerste stuk) is te innerlijk om iedereen te kunnen beroeren, en is misschien niet voor iedereen begrijpelijk te maken. Al doe ik wel mijn best!
Het reflecteren op het forum dient op de eerste plaats mijn eigen zoektocht, en op de tweede plaats de lezer.
Hoe anders kan ik tot mijn kern komen, als ik reeds in de beginfase buiten mezelf ga staan.
Ik vind het jammer om te horen, dat jij jezelf verliest in mijn metaforen. Voor mij zijn deze echter erg concreet in de kern van wat ik op dit moment beleef en aan veranderingen in mezelf ervaar. Ik lees dat je teleurgesteld bent in de abstractheid van dit vroege stadium, en graag verder wil, meer wil, waar jij en de lezers zelf meer mee kunnen.
Heb geduld, dit gaat zeker komen!
Maar misschien niet zo snel als jij het je graag zou wensen.

Vandaag voor het eerst heb ik een click ervaren in het geheel aan opdrachten, reflecties, boeken (met name het grote bezielingsboek van Ofman! Heb jij deze al eens gelezen?), in combinatie met een aantal kernklare ervaringen die me de afgelopen weken tot een nieuwe realisatie aan het leiden zijn. Toeval is ineens geen toeval meer als je met je kern bezig bent. Het komt onontkoombaar op je af. Het is ineens overal aanwezig, en dient zich ongevraagd aan, dat het zelfs lastig zoeken is naar die momenten om even uit te rusten. Degenen die 'De Alchemist' gelezen hebben van Paulo Coelho begrijpen misschien een beetje wat dit onontkoombare woordloze weten is, en hoe helder het zich aandient en tegelijkertijd ongrijpbaar is in woorden. Zeker als je jezelf nog midden in deze 'bevalling' bevindt.

Ik hoop -en zal mijn best doen!- om in de loop van deze en volgende weken de zaken te duiden, op een manier waarvan ik denk de lezer niet in een doolhof te jagen. Ik zal dit echter altijd op mijn eigen manier doen, en ik hoop dat je dit zult respecteren. Het is een euvel om altijd begrijpelijk te zijn, als je een High Sensitive aard hebt. Heel het leven komt dan vanuit een oerkern, niet talig, die op haar beurt veel andere kernen aantrekt, soms so heftig dat je voelt dat je weg moet duiken. Je hebt dan even tijd nodig om dit te 'vertalen'. Maar die tijd leidt vaak wel tot duurzame waarheid.

Ik hoop je de komende weken te kunnen verrassen.
Ook hoop ik van lezers te horen of zij zichzelf in dezelfde mate verloren hebben in mijn metaforen.
Mijn innerlijkheid is niet bedoeld om jullie te laten verdwalen, maar om mijn zelf te vinden.
Dat meen ik uit de grond van mijn hart.
Het maakt me een beetje verdrietig, het gevoel onbegrepen te zijn, het gevoel anderen onbedoeld te laten verdwalen, zelfs zo zeer dat ik geclassificeerd/geanalyseerd moet worden om grijpbaar gemaakt te worden.
Dit is niet mijn intentie, om verstoppertje te spelen, het raakt me dat dit wel zo ervaren wordt.
Ik hoop dat jullie dit geloven.

Tegelijkertijd hoor ik een heldere stem in mijn hoofd zeggen, dat ik niet het instrument moet zijn voor andermans zoeken maar mezelf trouw moet zijn, en daarmee ook de groep trouw moet zijn die zich wél in mijn manier van zoeken herkend. De tocht is al eenzaam genoeg.

Misschien dat diegenen die met mij op dit moment aan het meelezen zijn in het Bezielingsboek van Ofman er een ei van kunnen bakken, van wat ik schrijf. Zich kunnen inleven in de overweldiging die je bij het lezen in jezelf ervaart. En de grote helderheid die bij die abstracte gevoelens komt. Dat hoop ik vurig. En natuurlijk zullen er velen zijn, die zich vervelen tijdens mijn tocht. Maar gaat het er niet in wezen om, dat ík niet degene ben die afhaakt? Dat ik nu eens een keertje niet opgeef, mijn zelf vertrouw en tot een goed einde breng. Daar waar ik vroeger mezelf te snel voegde naar de concrete wereld om me heen, en me ongelukkigerwijs aangepast heb, mijn vertrouwen en eigenheid verloor, niet de wereld in heb durven sturen.
Tot dusver ben ik voor mezelf in deze missie geslaagd. Voor mij een grandioze overwinning, zo vaak heb ik niet voor mij en mijn eigen overwinning gekozen. Misschien is het saai om te lezen, of te vol van innerlijke metaforen, maar voor mij niet minder concreet. Ik sta geenszins stil!
Ontroering en verandering in jezelf in alle hevigheid voelen opborrelen, is niet makkelijk concreet te maken. Niet voor mezelf, laat staan voor een ander. En misschien is mijn kern wel dat ik (helaas, want onbedoeld) ongrijpbaar ben voor veel mensen.
Dan wil ik er in kunnen geloven dat ergens op aarde (al is het maar) 1 plek is, waar ik niet ongrijpbaar ben.
Omdat op die plaatsen 'grip' een andere definitie kent, en anders ontstaat of ervaren wordt.
(Be)grip (voor jezelf, de ander, de wereld) kent vele kleuren en vormen, niet allemaal even woordelijk zichtbaar, niet meteen even concreet. Op die plekken heb ik de jacht geopend!

Isabelle, ik hoop dat je geduld hebt, en jezelf wil laten verrassen. En mij zult kunnen lezen los van de lezer en zijn belang, maar als individu die op een zo trouw mogelijke manier wil zoeken, en hierbij de onderste steen boven probeert te krijgen.
De steen van het zelfvertrouwen.

Het mezelf zijn, en laten zien aan de wereld (forum) is een grote stap voor mij.
Ik hoop dat je dit ook ziet, net als mijn best om het tot een succes te brengen.
Want ik ben jullie vreselijk dankbaar voor deze kans.

Darluz
Met citaat reageren