Los bericht bekijken
  #22  
Oud 16 september 2006, 14:22
Darluz Darluz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Berichten: 40
Darluz is on a distinguished road
Standaard Wuthering heights

Dag allemaal,

Het is vandaag een mooie dag, en niet alleen vanwege het weer.

Gisteren heb ik de eerste bijeenkomst gehad met de leidinggevende aangaande mijn donorservice gerelateerde ideeën.
Het was geweldig! Hij heeft na afloop van mijn 'presentatie' mijn schematische weergave van knelpunten willen copiëren om goed te laten bezinken. Ik verbaasde me er eerlijk gezegd over, wat hij in godsnaam wilde met zo'n gecomprimeerde samenvatting van vele vrolijke pijlen en kernachtige kreten.

Ook vroeg hij me of ik alles wat ik zojuist had verteld zonder verdere aantekeningen op een ander moment kon reproduceren. In mijn slaap als het moet.
De vertaalslag van callcenter naar donorservicepunt kan wat mij betreft niet gauw genoeg beginnen.
Zeker nu het buiten is gaan schijnen. Geen beter moment dan de zon.

Mijn verhaal was vloeiend, het kwam eruit zoals ik het bedoelde. Geen haperingen dit keer. Bezieling voor iets anders dan mijzelf geeft mij rust, kracht en overtuiging. Of ik mezelf nu wel of niet waardevol vind speelt dan geen enkele rol.
Ik kan vierkant achter mijn ideeën gaan staan, deze presenteren en staan te popelen om actie te nemen. Geen beer te bekennen. Ook vind ik het heerlijk om met iemand van gedachten te wisselen, merk ik.
Brainstormen en samen met anderen een nieuwe realiteit creëren, hoe klein of groot ook, is pure honing.
Bij de Brainstorm voor Wereld Bloeddonordag 2007, waar ik op 21 augustus bij aanwezig mocht zijn, heb ik hetzelfde gevoel ervaren van een vis in het water.

Aanstaande dinsdag komt de leidinggevende terug van het bezinken en komen we tot een actieplan van prioriteiten.
Hij was onder de indruk, complimenteerde me dat ik de lat hoog wilde leggen. Ook kreeg ik de complimenten voor mijn voorbereiding, en wist hij me te vetellen dat ik mijn vinger precies op de juiste zere plekken wist te leggen. Mijn oplossingen waren hier en daar gedurfd, maar niet onmogelijk.

Prettig vond hij het dat ik net als hij niet dacht in beperkingen, maar in mogelijkheden. Dit was goed om te horen.
Er bestaan dus weldegelijk velden waarin ik geen enkel last heb van (beperkende)beren, mijn wuthering heights.
Heuvels waar geen beer ooit komt, omdat ik daar waardevol ben, mijn eigen bijdrage zie. Hoge mooie woeste vrije velden.
Vasthouden! zou Pierre zeggen.

Bottom line:
Het is een mooie dag.
De zon en alles om me heen doet mee, bruist en knikt.

Het danst.

Darluz
Met citaat reageren