Los bericht bekijken
  #2  
Oud 13 maart 2008, 13:40
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Hoofd ICT

Ik vind het wel een interessante brief. Erg persoonlijk en 'op maat gemaakt'.

Maar ik vind het eerlijkgezegd beginnen met een nogal lang verhaal vanuit het ik-perspectief. Je beschrijft je levensloop en laat het aan de lezer over om eruit te filteren wat voor deze functie relevant is. Daar komt bij dat het "ik wil dit graag" er sterker in doorklinkt dan "ik kan dit goed".

Eén van de mogelijke verkoopargumenten die je onbenut laat, is dat je door je opleiding en ervaring geknipt bent om deze brugfunctie tussen beleid en weerbarstige ICT-praktijk - in een onderwijsomgeving - te vervullen.

Verder zeg je weinig over de gevraagde kennis en vaardigheden in de functie-omschrijving. Maar misschien blijkt uit je cv dat je daarover beschikt.

Misschien kun je er wat krachtiger in zetten: als ervaren projectmanager, met managementopleiding, met ervaring in de onderwijswereld, met (hoop ik) kennis van de ICT en de juiste persoonlijkheidskenmerken/competenties, ben ik geknipt voor deze lastige managementrol, die m.i. inhoudt ...
Dit bedoel ik niet als letterlijke formulering, maar als sfeerbeeld van de brief.
__________________
René
Met citaat reageren