Los bericht bekijken
  #15  
Oud 14 november 2011, 08:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard erkenning

jee wat een hoop verlangen naar erkenning. volgens mij wordt de opleiding bij ACC niet erkend omdat ze een lage instapdrempel hebben. Dan ben je natuurlijk kwetsbaar, maar aan de andere kant geef je iedereen een kans. Intelligentie is nog nooit een garantie geweest dat je een betere counsellor zult zijn. ik vind dit principe dus eigenlijk wel mooi.
ook ik heb het eerste jaar gehaald en heb ook last gehad van de grote niveauverschillen van de studenten, ik ben zelf academicus. maar eerljk gezegd heb ik daar juist erg veel van geleerd over mezelf, en over hoezeer ik in mijn hoofd zit en niet in mijn hart. het was geen gemakkelijk jaar voor mij, maar zeker erg leerzaam. de boeken vond ik pittig, en zeker op hbo niveau. ik vond het wel saai om ze te moeten leren, maar aan de andere kant heeft het me een hele goede basis gegeven. in het tweede jaar mag je je boeknlijst zelf samenstellen, dus dan kom je wel aan je trekken. ik heb de vrijheid als erg prettig ervaren, eigenlijk is het een opleiding waar je vanaf het begin zelfstandig ondernemer bent, je bepaalt helemaal je eigen weg. dat maakt het wel lastig soms, maar je krijgt zo wel de kans om je te ontwikkelen tot een unieke counsellor met geheel eigen krachten en visie.
Met citaat reageren