Los bericht bekijken
  #3  
Oud 18 oktober 2016, 18:02
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
1. Ik heb bijvoorbeeld wel een rijbewijs maar geen auto. Ik woon in een andere stad dan het ziekenhuis en denk er sowieso al over na om een auto aan te schaffen. Is het handig om het rijbewijs te vermelden of hoort dit niet? Zo ja, moet ik dit bij persoonsgegevens vermelden?
2. Is het vakantiewerk overbodig? Kan ik dit beter weglaten?
3. Ik zag bij enkele voorbeeld cv's een profiel erbij staan. Is dit een aanrader? Ik ben namelijk bang dat mijn cv te groot word.
4. Mij is vroeger verteld dat bij persoonsgegevens je achternaam, doopnaam en roepnaam apart moeten. Ik zag bij enkele voorbeeld cv's dat dit samengevoegd is, is dit in de loop der tijd veranderd? Staat het netter als ik mijn volledige naam op 1 regel zet?
5. Zijn de stages van mijn eerste opleiding wel nodig om te vermelden? (gezien deze stages een andere carrièrerichting hebben)
6. Is het beter om stages (van zorg opleiding) onder de werkervaringen te vermelden zodat het meer chronologisch loopt?
7. Zit er teveel jargon in mijn cv (stages)? Ik solliciteer naar een leerafdeling Nefrologie/Interne geneeskunde (kortgezegd nierziekten), waar ik eerder stage heb gelopen is een heel andere tak van zorg. NAH is bijv. Niet Aangeboren Hersenletsel en geronto-psychiatrie is zorg voor ouderen met psychiatrische problemen. Ik vraag me af of mensen die in een andere tak van zorg werken bekend zijn met deze afkortingen. Is het handiger om deze afkortingen voluit te schrijven of wordt mijn cv dan te chaotisch/lang/vol?
In aanvulling op mijn onvolprezen voorganger kan ik je melden dat je je volledige naam kunt vermelden en daaronder je roepnaam. In jouw geval is je voornaam en roepnaam hetzelfde. Je kunt het rustig laten en bij voor- doorp- en achternaam op één regel.
Daarnaast vind ik dat je vakantiewerk in deze fase als starten zeker relevant. Het laat zien dat je een aanpakker bent en al in een hiërarchische setting hebt gewerkt. Als je toe bent aan de tweede stap van je carrière kun je het vakantiewerk en (een groot deel van) je stages wel achterwege laten.
Met citaat reageren