Los bericht bekijken
  #4  
Oud 15 maart 2012, 19:22
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Smile

Ik lees in je bericht vele vraagtekens en dus veel onzekerheid. Wat ik volkomen begrijp.

Ten eerste zou ik willen stellen dat je geen mislukkeling bent en dat je het niet volledig aan jezelf te danken hebt. Temeer omdat je namelijk niet echt de tijd mee hebt wat betreft de banenmarkt. En na een grote mijlpaal zoals een studie te hebben afgerond is het ook niet vreemd iets (tijdelijks) te doen wat je heel erg leuk vindt.

Hoe nu verder? Ik denk dat je eerst even rustig moet bedenken wat je motivaties zijn en wat reeel is.
- Een studie starten kan heel goed zijn. Die echter versneld afronden is wellicht niet zo'n goed streven en eveneens niet mogelijk. Trouwens als je het duaal doet dan werk je gewoon ernaast en is het niet zo erg als het ~4 jaar duurt. Dus wees niet te kritisch mbt het versneld doorlopen.
- Je meent te stellen dat je ICT niet leuk vindt. Is dat omdat er geen banen in te krijgen zijn of omdat je het verloop van je carriere anders had voorgesteld? In beide gevallen denk ik dat je wellicht nog steeds interesse kan hebben maar dit door de omstandigheden de kop in drukt.
- Welke contacten heb je opgedaan in dat jaar "spelen" met je muziek? Welke ervaring heb je daarin opgedaan? Lijkt mij een ideale periode die je opnieuw kunt aanwenden om er verder op te bouwen. Je zou kunnen kijken naar het opstarten van iets zelfstandigs en daarnaast een part-time (simpele) baan voor de balans. Waarna je die balans kan verleggen.

Probeer toch ten alle tijd positief te blijven, dan ben je op je best en bereik je eerder je doel
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren